Valio Aimo® on ottanut asiakseen tukea paikallisia ruokatoimijoita ja ravintoloita.
”Paikalliset ravintolat toimivat usein kadun, korttelin tai jopa seudun keskipisteenä. Koska tavoitteemme on tukea monipuolista suomalaista ruokakulttuuria, käytämme myös erilaisia keinoja, joilla voimme omalta osaltamme auttaa nostamaan paikallista osaamista valokeilaan”, markkinointipäällikkö Nina Metso kertoo.
Suomessa on huikean monipuolinen ruokakulttuuri, josta löytyy kiinnostavaa kerrottavaa.
”Jokaisella paikkakunnalla on omat bravuuriherkkunsa, joita on ”ihan pakko” kokeilla paikan päällä käydessään. Viime vuoden lopulla pyysimme ihmisiä vinkkaamaan oman paikkakuntansa parhaat ruokakokemukset, ja saimme runsaasti paikallisia suosituksia ravintoloista, kahviloista, leipomoista, herkuista ja annoksista. Niiden pohjalta käynnistimme sosiaalisessa mediassa vinkkikampanjan, jossa tekijät pääsevät esiin. On ollut hieno kokemus kuulla heidän kiehtovia tarinoitaan.”
Suomessa on monipuolinen ruokakulttuuri ja paikalliset bravuurit, joista löytyy kiinnostavaa kerrottavaa.
Nina Metso, Valio Aimo® markkinointipäällikkö
Yllä: Valio Aimo vinkkaa videolla Vääksyn Viipurilaisen Kotileipomon herkullisesta ruisleivästä, jonka täytteenä käytetään laadukkaita lähituottajien raaka-aineita.
Valio Aimon oma tarina alkoi Valion ja Heinon Tukun kädenpuristuksesta vuonna 2021, jolloin päivänvalon näki uuden ajan foodservice-toimija.
”Jos tarkkoja ollaan, tarinamme kantaa yli sadan vuoden taakse. Tätä taustaa vasten tiedämme, että vaikka kokemus kasvattaa viisautta, se ei välttämättä turvaa tulevaisuutta. Yhdistymisen myötä meillä on nyt mielestämme entistä paremmat mahdollisuudet toimia kumppanina ruoka-alan ammattilaisille. Jaamme tietoa, mutta haluamme myös itse oppia joka päivä – ja kehittää uutta yhdessä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa.
Yllä: Valio Aimo vinkkaa videolla Restaurant Sekelin klassikkoannoksista, jotka ovat saaneet inspiraationsa Hotelli- ja ravintolamuseon menneen vuosisadan menuista ja valokuvista.
Palvelua avokadosta ateriakonseptiin
Sekin tiedetään, että kaikki asiakkaat eivät ole samasta puusta veistettyjä. Yksi ratkaisu ei siis sovi kaikille.
”Asiakkaitamme on Hangosta Nuorgamiin, fine diningista kulmakuppilaan, joten tarpeetkin vaihtelevat avokadosta ateriakonseptiin. Ja hyvä niin, sillä asiakkaita kuuntelemalla meistäkin on tullut mestareita ymmärtämään erilaisia arjen haasteita ja ratkaisemaan ne kekseliäästi. Jos valikoiman tuotteista ei löydy sopivaa, etsimme täydennystä tai kehitämme jotain täysin omaa. Olemme itsekin tukkutoimijana omanlainen, sillä valmistajana meillä on vahva näppituntuma myös tuotekehitykseen, prosesseihin ja brändeihin.”
Valio Aimon® verkkosivuilta ja Aimo-lehdestä löytyykin paljon ideoita esimerkiksi liiketoiminnan kehittämiseen.
”Haluamme auttaa asiakkaitamme onnistumaan ja siksi vinkkaamme aktiivisesti myös ajankohtaisista koulutustilaisuuksista ja tapahtumista sekä täydennämme reseptipankkiamme inspiroivilla annoksilla.”
Valio Aimo Vinkkaa -sarja ja matka jatkuu eri puolille Suomea.
Ota siis Valio Aimo® somekanavat seurantaan, jotta pysyt kärryillä uusista jutuista!
Ehkäpä näemme seuraavaksi juuri sinun tarinasi eetterissä?
#valioaimo