Juttu on osa Aromin Tiskillä-sarjaa, jossa julkisuuden henkilöt kertovat kokemuksiaan ja näkemyksiään ravintoloista ja asiakaspalvelusta. Vuorossa on nyrkkeilijä Mira Potkonen.
Minne palaat aina asiakkaaksi?
Lounaalle tulee mentyä Nokian Pancho Villaan yhä uudelleen. Siellä olen saanut ihanaa palvelua ja hyvää ruokaa. Perheen teinit tuovat minut myös useasti Ratinan kauppakeskuksen Espresso Houseen, jossa on juuri tällä hetkelläkin aivan ihana asiakaspalvelija.
Millainen asiakaspalvelu tyrmää?
Hyvällä tavalla se, kun saa katsekontaktin ja asiakaspalvelija vaikuttaa siltä, että on oikeasti iloinen ja ylpeä työstään. Silloin palvelu on luontevaa ja aito työn ilo välittyy. Sellaista asiakaspalvelijaa olen käynyt kiittämässä ihan kasvotusten. Kanveesiin saa se, kun asiakasta ei palvella yksilöllisesti eikä huomata, että asiakas voi olla paikassa ensimmäistä kertaa. Huono asiakaspalvelu voi kerrasta pilata koko yrityksen maineen.
Oletko pettynyt joskus ravintolassa?
Useastikin, ja monesti se on liittynyt asiakaspalvelun tasoon. Palvelu ei ole ollut kovin ystävällistä. Ruokakin on pettänyt, kun pöytään on tuotu luokatonta mössöä. Varsinkin urheilu-uran aikana tuli usein petyttyä salaatteihin, jotka olivat silkkaa ruokailijoiden aliarvostusta. Yksi kananpala ja kurkkusiivu ei paljon lämmitä, kun tarvitsee proteiinia ja ravitsevaa ruokaa. Ruuan tulee olla kaunista, ravitsevaa ja hyvää!
Minne isket seuraavaksi?
Lähden Islantiin. Sikäläinen ruokakulttuuri kiinnostaa kovasti. Kalat ja merenelävät eivät ole suosikkejani, mutta aion maistella. Joku huippukokin paikka tekisi myös mieli testata. Henri Alèn houkutteli minua ravintolaansa syömään jo Posse-ohjelmassa, joten sinne pitää mennä.
LUE MYÖS: Vappu Pimiä: Olisipa useampi ravintola auki sunnuntaisin
LUE MYÖS: Ismo Leikola ei kaipaa tippikulttuuria Suomen ravintoloihin: “Älkää nyt helvetissä”