Luetuimmat
Bisnes
Ura
Ihmiset
Tapahtumat
Keittiö
Juoma
Ravintolat ja baarit
Aromi
Shaker
Evento
PRO-palkinnot
Evento Awards
Skip to content
LinkedIn
Instagram
Facebook
Twitter
Kauppa
Kumppanihaku
Mediatiedot
Yhteystiedot
Haku
Bisnes
Ura
Ihmiset
Tapahtumat
Keittiö
Juoma
Ravintolat ja baarit
Aromi
Shaker
Evento
PRO-palkinnot
Evento Awards
Aromi
Shaker
Evento
PRO
Evento Awards
SUOSITTELEMME:
Ole askel asiakasta edellä ja ylitä odotukset, neuvoo baarimestari Anna Lakner: Asiakaspalvelijan tärkein ominaisuus on tilannetaju
SUOSITTELEMME:
5 salaista baarihelmeä Tukholmasta – paikallinen baarimestari paljastaa suosikkinsa
UUTTA : :
Liity Avecin Whatsapp-kanavalle! Kiinnostavimmat artikkelit ravintola- ja tapahtuma-aiheista
Asiakaspalvelu
Ole askel asiakasta edellä ja ylitä odotukset, neuvoo baarimestari Anna Lakner: Asiakaspalvelijan tärkein ominaisuus on tilannetaju
Asiakaskokemus
Turkulaisen ravintolan annos sai A.W. Yrjänän kyyneliin
Vaikuttaja
Kun turistikausi Rovaniemellä hiljenee, ravintola Nili täyttyy paikallisista
Asiakaspalvelu
Peter Franzén, tullaanko sinulta ravintolassa kyselemään absintista?
Asiakaspalvelu
10 asiaa, joissa ravintolan asiakaspalvelijan kannattaa ottaa mallia Japanista
Asiakaspalvelu
Turha yrittää raahata yökerhoon – Sami Kuronen paljastaa kantapaikkansa
Asiakaspalvelu
Sara Siipola paljastaa ravintolasuosikkinsa: ”Kun olen löytänyt hyvän ruoan, joka toimii, otan aina sitä”
Puheenvuoro
Henri Alén: Ravintola-alalla tapahtui valtava muutos – menestyjiä yhdistää tiimin palveluasenne
Asiakaspalvelu
Vieraanvaraisuus luo kilpailuetua ravintolaan ja tapahtumaan – näin se toteutetaan käytännössä
Asiakaspalvelu
Miitta Sorvali viihtyy kansanravintoloissa, kunhan homma toimii – joskus klassikkoannos voikin olla pettymys
Kolumni
Kolumni: Tästä tietää olevansa baarin kantis
Asiakaspalvelu
Mona Bling on tottunut häirintään yökerhoissa: ”Turvallisemman tilan periaatteet ovat tosi tärkeitä”
Työhyvinvointi
Pascal Saulny palvelee asiakkaita helsinkiläisessä viinibaarissa 45 vuoden kokemuksella – lyhennetty työviikko auttaa jaksamaan
Asiakaspalvelu
Yli 130 grilliä testannut Sami Hedberg osaa arvostaa hyvää porilaista – asiakaspalvelun salat hän oppi kokousisäntänä
Somppakoulu
Somppakoulu, osa 3: Näin kohtaat viinihifistelijän
Asiakaspalvelu
Pitäisikö ohareista periä maksu? Tapahtumajärjestäjä voi ehkäistä no show’ta myös muilla keinoilla
Asiakaspalvelu
Kirkkoherra Kari Kanala tapaa seurakuntalaisiaan baareissa: ”Se on monelle helpompi ympäristö kuin kirkko”
Asiakaspalvelu
Meiju Suvas korvaa usein pääruoan alkupaloilla, mutta kantaravintolassaan hän ottaa tutun annoksen
Asiakaskokemus
6 000 euron hotelliyö Helsingissä – tällaista on suomalainen ultraluksus
Työhyvinvointi
Kristina Rosenberg rakastaa palvelutyötään – ”Minä olen yksi niistä onnellisista, jotka ovat sellaisen työpaikan löytäneet”
Tiskillä
On tavallista kanta-asiakkuutta – ja sitten on kokki, joka otti tatuoinnit Lenni-Kalle Taipaleen ruoka-ainerajoitteista: ”Aika hieno kunnianosoitus”
Kilpailut
Vuoden kokki on Johan Kurkela ja Vuoden tarjoilija Kirsi Seppänen – kokkisarjan sijoitukset muuttuivat laskuvirheen takia
Asiakaspalvelu
Sommelier Antero Niemiaho kertoo, miten elämys luodaan – heti ensimmäinen hetki on tärkeä
Turvallisuus
Järjestyksenvalvonta on muuttunut, kertoo kolme alan konkaria – ministeriö ehdottaa uudistuksia
Fine dining
Uuden Sicapellen 3,5-tuntinen elämys on tarkkaan rakennettu – porvoolaisravintolan suosio veti yrittäjäparin hiljaiseksi
Somppakoulu
Somppakoulu, osa 2: Kaksi suomalaista ammattilaista neuvoo, miten viiniharrastajaa kannattaa palvella ravintolassa
Asiakaspalvelu
Spede unohti ison summan vaihtorahaa, muistelee ravintoloitsija: tarjoilija pani ne sivuun, ja seuraavalla kerralla hämmennys oli suuri
Asiakaspalvelu
Millainen asiakaspalvelu tyrmää Mira Potkosen? Mestarinyrkkeilijä arvostaa katsekontaktia ja iloa
Asiakaspalvelu
Et kai kysy ”mitä saisi olla”? Ravintola-ammattilainen, mieti sanavalintasi tarkkaan – ja myynti lisääntyy kummasti
Asiakaspalvelu
Ex-poliisi neuvoo tehokkaan menetelmän kiukkuisen palautteen kohtaamiseen
Kolumni
Mikä räkälä tää oikein on? Teemu Lemisen kolumni: Yhden tähden baari-ilta
Asiakaspalvelu
Vappu Pimiä: Olisipa useampi ravintola auki sunnuntaisin
Somppakoulu
Somppakoulu, osa 1: Näin kohtaat ravintola-asiakkaan, joka ei tunne viinejä
Ravintolat
8 tapaa tuotteistaa ravintola ja laittaa ovipumppu laulamaan
Kolumni
Kolumni: Kysymykseni hämmensi tarjoilijan – vegaaneja voi palvella monella tavalla
Asiakaspalvelu
VIP-emäntä Matilda Vasama kertoo, millaista on työ suositussa yökerhossa Helsingissä
Asiakaspalvelu
Kun Jarkko Tammisen pizzassa oli mato, tarjoilija vain leikkasi kohdan pois
Asiakaspalvelu
Leeni Hyvärinen googlaa sinutkin, kun varaat pöydän Maaemosta – tällaista on työ kolmen Michelin-tähden huippuravintolassa Norjassa
Asiakaspalvelu
Ravintolan vuoropäällikkö huomasi, että asiakas itkee – toimi näin, kun toisella on paniikkikohtaus
Asiakaspalvelu
Kävely lounaspaikkaan on tärkeä osa kotona työskentelevän muusikon arkea – Miljoonasateen Heikki Salo, mistä ravintoloista tykkäät?
Ravintolat
Ex-jääkiekkoilija pyörittää kahta ravintolaa – uusi ura on ollut täynnä yllätyksiä: ”Ihmiset ovat erittäin värikkäitä”
Asiakaspalvelu
Räppäri Paleface arvostaa ravintolassa sopivasti kustomoitua asiakaspalvelua
Kolumni
Teemu Lemisen kolumni: Osaavasta baariammattilaisesta puhutaan selän takana hyvää
Viski
Näin myyt viskiä – ja unohda jo väärinymmärrys vedestä, neuvoo baarimestari Linnea Stenberg
Asiakaspalvelu
Anssi Kela kiusaantuu, jos ravintolassa kysytään maistuuko ruoka – ”Kuka siihen vastaa rehellisesti, että ei maistu?”
Osaaminen
Mitä tarkoittaa mörkömisa? Erotatko walkkarin ja walkoutin? Ota haltuun ravintolaslangi
Innovaatiot
Raumalla jääkiekkokatsoja voi tilata istumapaikalleen oluen ja hampurilaisen tekstiviestillä: ”Herättänyt ihastelua”
Asiakaspalvelu
Seela Sella arvostaa asiakaspalvelijaa, joka katsoo silmiin eikä tuputa
Asiakaspalvelu
Miki Liukkonen syö ravintolassa aina samaa ruokaa: ”Minulle on ihan sama mitä syön tai juon”
PRO-palkinnot
PRO-finalistit esittelyssä: Baarimestari, hovimestari/sommelier, kahvilan työntekijä, ravintolan asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Ismo Leikola ei kaipaa tippikulttuuria Suomen ravintoloihin: ”Älkää nyt helvetissä”
Sosiaalinen media
Älä ammu tykillä joka kanavaan – rakenna ravintolasi some näillä vinkeillä
Pääkirjoitus
Pääkirjoitus: Baarissa juoma ei ole tärkein
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelua rakastava Annika Kaukoranta neuvoo: Ole vilpitön
Asiakaspalvelu
Koomikkoon ei uppoa ravintolassa lipevä tyrkyttäminen – Anitta ”Iso A” Ahonen arvostaa asiakaspalvelijan tilannetajua
Gluteeniton
Valitseeko gluteeniton asiakas sinut? Arvokkaat ohjeet ja vinkit kahviloihin ja ravintoloihin
Asiakaspalvelu
Kun muusikko tulee syömään ravintolaasi, älä soita hänen biisejään – Pyhimys arvostaa pelisilmää myös asiakkaan koskettamisen suhteen
Asiakaspalvelu
Tippaus – kiitos hyvästä palvelusta vai epämiellyttävä pakko?
Asiakaspalvelu
Seksikäs-Suklaa on vaativa ravintola-asiakas: ”Tunnistan tuoksusta, jos liha on laitettu öljyyn suoraan pakkasesta”
Asiakaspalvelu
Krisse Salminen ei halua tarjoilijan liimautuvan pöytään, mutta tykkää jos lempiviini muistetaan
Kolumni
Anikó Lehtinen: Suomalainen asiakaspalvelija on kehittynyt hurjasti, mutta vielä olisi yksi juttu: sanaton viestintä
Vodka
Pullo vodkaa pöytään! Porukalle kannattaa tarjoilla pilke silmäkulmassa ja huumori myy, tietää Minttu Tapiola
Asiakaspalvelu
Stig arvostaa ravintolassa asiantuntevaa palvelua, mutta rajansa kaikella – ”Ei tarvitse kertoa, miltä maatilalta mikäkin herne on tullut”
Asiakaspalvelu
”Vegaanina tulee usein se fiilis, että on vaivaksi” – Vesta puhuu ravintoloista ja asiakaspalvelusta
Asiakaspalvelu
Jesse Markin harmittelee: Kun puhun tarjoilijalle suomea, minulle vastataan englanniksi
Johtaminen
8 tapaa luoda turvallinen ilmapiiri, jossa ihmiset haluavat antaa parastaan
Trendit
5 ravintola-alan trendiä vuodelle 2022 – Suomessa ei brittiennusteeseen uskota
Asiakaspalvelu
Älä kavahda valkoisia pöytäliinoja! PRO-finalisti Inga Anttila kannustaa työharjoitteluun fiinimmissä ravintoloissa
Viini
Suomen paras sommelier Kirsi Seppänen: Näin myyt asiakkaalle arvokkaamman viinin
Asiakaskokemus
Kun asiakas valittaa, salamannopea ymmärrys ja tilannetaju palkitaan
Baaritekniikka
Drinkin hämmentäminen vaatii teknistä taitoa ja kuivaa jäätä
Tilaa Lehti
Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.
Tilaa Aromi
Ideoita ja tarinoita tiskin takaa anniskelualan ammattilaisille.
Tilaa Shaker
Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.
Tilaa Evento
Luetuimmat
Asiakaskokemus
|
Turkulaisen ravintolan annos sai A.W. Yrjänän kyyneliin
Asiakaspalvelu
|
Ole askel asiakasta edellä ja ylitä odotukset, neuvoo baarimestari Anna Lakner: Asiakaspalvelijan tärkein ominaisuus on tilannetaju
Rekrytointi
|
Suomeen virtaa filippiiniläiskokkeja: ”Olen nähnyt työnantajan ja työkavereiden silmistä, että minua on odotettu”
Uusi ravintola
|
Kuvat: Maria ja Hans Välimäki avasivat kutsuvan pubin, joka on suunniteltu brittiläisen Netflix-sarjan tyyliin
Hotellit
|
Uuden hotelli Pier 4:n kattoterassi on heittämällä Helsingin upein, kaikille avoin ja kohtuuhintainen
Juttuvinkki
Lähetä juttuvinkki Avecille!
Tilaa uutiskirje
Aromi
- ruuan ja juoman ammattilaisille
Shaker
- anniskelualan ammattilaisille
Evento
- tapahtuma-alan ammattilaisille
} // Widget Backend public function form( $instance ) { if ( isset( $instance[ 'title' ] ) ) { $title = $instance[ 'title' ]; } else { $title = __( 'Liity Yhteisöön', 'avec_newsletters_domain' ); } // Widget admin form ?>
Otsikko:
Uusimmat
Asiakaspalvelu
|
Ole askel asiakasta edellä ja ylitä odotukset, neuvoo baarimestari Anna Lakner: Asiakaspalvelijan tärkein ominaisuus on tilannetaju
Asiakaskokemus
|
Turkulaisen ravintolan annos sai A.W. Yrjänän kyyneliin
Konsertit
|
Robbie Williams Suomeen – esiintyy Olympiastadionilla syyskuussa 2025
Brändäys
|
14 esimerkkiä Suomesta – näin ravintolan tai baarin nimi syntyy
Ravintolat
|
Remontti piinaa ravintoloita Helsingin Hakaniemessä – ”Työmiehet tulivat kysymään meiltä, että meinaammeko oikeasti jäädä tähän”