Asiakaspalvelu

Anssi Kela kiusaantuu, jos ravintolassa kysytään maistuuko ruoka – ”Kuka siihen vastaa rehellisesti, että ei maistu?”

Juttu on osa Aromin Tiskillä-sarjaa, jossa julkisuuden henkilöt kertovat kokemuksiaan ja näkemyksiään ravintoloista ja asiakaspalvelusta. Vuorossa on laulaja-lauluntekijä Anssi Kela.

Mihin palaat aina asiakkaaksi?

Tamperelainen Nanda Devi on usein ollut keikkamatkalla se mesta, johon on pysähdytty lounaalle. Se on sopivan matkan päässä stadista. Sitten on stadilainen Basbas, josta on tullut perheen kanssa jo traditio. Siellä me käymme vähintään kerran vuodessa, eikä se ole pettänyt koskaan. Siellä on tuttu kaveri hääräämässä, joten tunnelma on aina hyvä.

Millainen asiakaspalvelu rokkaa?

Ystävällinen ja mutkaton kohtaaminen asiakaspalvelijan kanssa. En tykkää liian muodollisesta tyylistä. On kiva, jos asiakas osataan kohdata hyvin, ja mielestäni se toteutuu Suomessa. Itselle ei ainakaan ole tullut vastaan kiusallisia tilanteita. Paitsi silloin kun kysytään, että maistuuko ruoka? Kuka siihen vastaa rehellisesti, että ei maistu? Yleensä ei kukaan, en minä ainakaan.

Oletko joskus pettynyt ravintolassa?

Isoimmat pettymykset liittyvät tilanteeseen, jossa olen panostanut iltaan hienossa ravintolassa, jossa ruoka maksaa paljon. Ja sitten ruoka onkin pettymys. Kuten eräässä Michelin-ravintolassa, jossa pääruuan kasvisannos oli aivan sama kuin lihaversio. Annoksesta oli jätetty jätetty liha pois. Kysymysmerkkeinä lähdettiin sieltä ravintolasta.

Mitä kokeilet seuraavaksi?

Luultavasti sellaista paikkaa, jonne Mikko Kosonen meidät johdattaa. Meillä bändissä Kosonen on perillä ravintolakuvioista, ja työporukassa kun liikutaan, hän osaa johdattaa meidät aina hyvään paikkaan. Perhepiirissä vaimoni on kartoittaja. Mä meen sinne minne muutkin. Mulle tärkeintä on helppous – mieluiten vaan syön ja annan muiden säätää.

LUE MYÖS: Ismo Leikola ei kaipaa tippikulttuuria Suomen ravintoloihin: ”Älkää nyt helvetissä”

LUE MYÖS: Seela Sella arvostaa asiakaspalvelijaa, joka katsoo silmiin eikä tuputa

LUE MYÖS: ”Vegaanina tulee usein se fiilis, että on vaivaksi” – Vesta puhuu ravintoloista ja asiakaspalvelusta


  • Tilaa Lehti

    Aromi
    Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

    Tilaa Aromi