Wihuri Metro-tukussa on käynnissä koko tukkuketjua koskeva mittava uudistus, jonka aikana uudistetaan tukkumyymälöiden visuaalinen ilme ja valikoima sekä panostetaan vahvasti henkilöstön osaamiseen. Kruununjalokivenä Helsingin Konepajalle avautuu vuoden lopulla uusi lippulaivatukku. – Panostamme kokonaisvaltaisesti ydintekemisemme kaikkiin tasoihin. Meillä on pitkä historia ja merkittävä osaaminen alalta ja haluamme olla tukkualan suunnannäyttäjä myös tulevaisuudessa, valikoima- ja markkinointijohtaja Emilia Santavuori kertoo.
Uudistuksen yksi tärkeä elementti on luonnollisesti tuotevalikoima. – Haluamme erottautua valikoimallamme siten, että voimme palvella asiakaitamme mahdollisimman asiakaslähtöisesti. Valikoiman lukumäärä ei ole meille tärkein juttu vaan se, että valikoima palvelee ravintola-asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla ja että he löytävät meiltä helposti omaa arkeaan helpottavia tuoteratkaisuja. Tuotteiden lisäksi tuemme ravintoloita lisäarvopalveluilla, kuten reseptiikalla, trenditiedolla ja tuotekehityspäivillä. Pyrimme myös vegaanisessa tuoteryhmässä tuomaan asiakkaille monipuolisesti erilaisia vaihtoehtoja ja ideoita, joilla ammattilaiset voivat onnistua paremmin omassa keittiössään vahvasti kehittyvän suuntauksen mukana.
Metro Vegan – helppoja ja herkullisia vegaaniratkaisuja
Santavuori kertoo, että Metro-tukun uudistumisprosessin aikana onkin kehitetty vahvasti yhdessä asiakkaiden kanssa ja tunnistettu heidän arkensa kipupisteitä. Yksi tällainen on vegaaniruoka. – Vegaanisuus on voimakkaasti kasvava trendi, johon on ammattikeittiöissä kyettävä vastaamaan. Vegaaniruokavalio on yhä useamman asiakkaan valinta, ja haluamme omalta osaltamme auttaa ravintolayrittäjiä vastaamaan kuluttajien nopeasti muuttuviin ruokailutottumuksiin. Tähän tarpeeseen olemme luoneet Metro Vegan -tuotevalikoiman, joka tarjoaa toimivia ja kestäviä raaka-aineita kaikissa tuotekategorioissa. Uskomme, että voimme näin auttaa ravintolaa rakentamaan entistä herkullisempia ruokalistoja takuulla vegaanisista tuotteista ja raaka-aineista, Santavuori toteaa.
Helppo löytää verkossa ja myymälässä
Santavuori selventää, että Metro Vegan on konsepti, joka kokoaa vegaaniset tuotteet verkkokaupassa ja tukuissa omaksi valikoimakseen. – Panostamme parhaillaan myös myymäläviestintään, jotta asiakas löytää eri tuotekategorioista helposti vegaaniset vaihtoehdot.
Asiakaslähtöinen toiminta ja kehittäminen on tärkeä osa Metro-tukun arjen toimintaa, myös valikoiman osalta. – Se tarkoittaa, että teemme valikoimatyötä jatkuvassa vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Valikoimamme kehittyy jatkuvasti asiakastoiveiden ja -tarpeiden perusteella ja meille on helppo esittää valikoimatoiveita verkkosivujen kautta. Kaikki asiakastoiveet käsitellään ja yhdessä pyritään löytämään paras ratkaisu asiakkaan arkeen, Santavuori kertoo.
Inspiraatiota keittiöön valmiilla vegeresepteillä
Ravintola Wellamon keittiömestari Dani Hänninen on suunnitellut maistuvia ja varmasti vegaanisia reseptejä arjen avuksi yhdessä Metro-tukun kanssa. Pääosassa ovat vegaaniset raaka-aineet,
joista loihdit upeita makuyhdistelmiä ravintolasi tarjontaan. Löydät reseptit osoitteesta wihurimetrotukku.fi/metro-vegan