Tapahtumatilat

Kuvat: tältä näyttää Aleksanterinkatu 13:een avautuva tapahtumakeskus – ravintolasta vastaa Hans Välimäki

Monen Aleksi 13 -tavaratalona muistama, ja jo vuonna 1900 valmistunut kiinteistö on remontoitu katosta lattiaan. Vuonna 2021 suljetun tavaratalon tiloihin on rakennettu näyttäviä tapahtuma- ja juhlatiloja.

Jutun kuvat ovat aidoista, remontoiduista tiloista. Niihin on lisätty ihmiset ja sisustus tekoälyn avulla.

Aleksi 13:n sisäpihan myyntihalli on muutettu tapahtumatilaksi. Havainnekuva, jossa aitoon, remontoituun tilaan on lisätty ihmisiä tekoälyn avulla. KUVA Epicenter

Entisestä korkeasta myyntihallista talon katetulla sisäpihalla on poistettu liukuportaat. Tilasta on remontoitu vanhaa kunnioittaen valoisa ja näyttävä tapahtumasali.

Kiinteistön kattokerroksesta löytyy suurehko juhlatila, nimeltään Aleksanterinsali. Sen vierestä löytyy kesätapahtumissa hyötykäyttöön saatava kattoterassi.

Kattokerrokseen muuttaa myös Kulinaarinen instituutti, joka hyödyntää tiloja toiminnassaan. Instituutti järjestää ruoanlaittokursseja niin yrityksille kuin yksityishenkilöille.

Kattokerroksen Aleksanterinsali. Havainnekuva. KUVA Epicenter

Toiseen kerrokseen Aleksanterinkadun puolelle avautuu Hans Välimäen ja Arto Rastaan ranskalaisesta keittiöstä ammentava ravintola Bouchon Carême, jonka keittiön luukulta toimitetaan tarjoilut myös talon kokouksiin, illallisiin ja cocktail-tilaisuuksiin.

Epicenterissä uskotaan keskustan vetävän

Epicenterillä uskotaan keskustan vetovoimaan jatkossakin, vaikka mediassa ja kommenttipalstoilla on manattu keskustan näivettymistä tämän tästä.

”Tämä kiinteistö on ollut aikoinaan hyvin merkittävä liike-elämän keskus. Aleksanterinkatu 13 oli ensimmäisiä kiinteistöjä keskustassa, joka rakennettiin aikoinaan puhtaasti liike-elämän käyttöön. Nyt vuonna 2024 me halutaan olla mukana luomassa uutta gravitaatiota keskustan suuntaan”, Epicenterin maajohtaja Kristian Nieminen kertoo.

Juhlasalin ulkopuolelle avautuu kesätapahtumiin sopiva kattoterassi. Havainnekuva. KUVA Epicenter
Kattoterassi toisesta kuvakulmasta. Havainnekuva. KUVA Epicenter

Epicenterin markkinoinnista vastaavan Arto Hilpin mukaan keskeinen sijainti tuottaa kilpailuetua, varsinkin nuorempien aikuisten kohderyhmässä – oli sitten kyse työpaikasta tai tapahtumaan saapumisesta.

”Jokainen voi omalta kohdalta miettiä haluaako mennä yrityksen pikkujouluihin tai lanseeraustapahtumaan Espoon perukoille vai tänne, minne pääsee junalla, bussilla, sporalla tai vaikkapa alepa-pyörällä”, Hilpi kertoo.

Havainnekuva juhlatiloista. KUVA Epicenter
Havainnekuva juhlatiloista. KUVA Epicenter

LUE MYÖS: Ravintola Demo avautuu uudelleen Ruoholahdessa – kattoravintolan jokaisesta pöydästä hulppeat merinäköalat

Juttua päivitetty 28.8.: Kuvat esittävät aitoja, remontoituja tiloja. Henkilöt ja huonekalut ovat lisätty niihin tekoälyn avulla.


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento