Messut

Vinkit tapahtuma-alan Kongressi Meetings & Events -messuille: brändinrakennusta, asiakaskokemusta ja verkostoitumista

Tapahtuma-alan Kongressi Meetings & Events -messut järjestetään 10.-11. huhtikuuta 2024. Kaksipäiväiset messut houkuttelevat jälleen kiinnostavilla luennoilla ja kokoavat saman katon alle alan tärkeimmät toimijat ostajat palveluntarjoajiin. Tapahtuma järjestetään jo 25. kerran.

Osallistuminen messuille on kohderyhmään kuuluville maksutonta. Tutustu tarkemmin ohjelmaan, näytteilleasettajiin ja rekisteröidy messuille täällä.

Avecmedia ja Evento ovat Kongressi Meetings & Events -messujen mediakumppaneita.

Tärpit messuille

Messujen seminaarisisältö on jaettu tänä vuonna kolmeen teemaan, jotka ovat brändinrakennus, asiakaskokemus ja verkostoituminen. Katso myös vinkkimme kiinnostavista paneelikeskusteluista, joiden teemoina on tapahtuman mieleenpainuvuus, kaupunkien rooli tapahtumien alustavana sekä ympäristövastuullisuus yritystapahtumissa.

Teema 1: Brändinrakennus

Tapahtuman merkitys brändinrakennuksessa

Ke 10.4. klo 10.00–10.30

Capital AV Areena

Pauli Waroma, Myynnin, markkinoinnin ja muutosjohtamisen ammattilainen

Pauli Waroma tietää yli 20 vuoden kokemuksella, mikä ihmisiä liikuttaa ja mikä ei, mitä muutos tarvitsee, millainen markkinointi on tehokasta ja miten brändiä rakennetaan. Waroman mukaan voimme saavuttaa potentiaalimme sekä yksilöinä että organisaatioina pysymällä uteliaina ja oppivina sekä kyseenalaistamalla jatkuvasti omia ajatusharhojamme.

Rohkeus edellä tapahtumien valtameressä

Ke 10.4. klo 13.30–14.00

Capital AV Areena

Carla Ahonius, Toimitusjohtaja ja perustaja, Manage Me

Carla Ahonius
Carla Ahonius.

Muun muassa Jare Tiihosen ja Jenni Vartiaisen managerina toimiva Carla Ahonius rakentaa menestyviä brändejä ja koko kansaa puhuttelevia ilmiöitä. Ahoniuksen opit menestystarinoiden luomisesta, markkinoinnista ja brändin rakentamisesta sekä kokemukset yrittäjyydestä ja jaksamisesta herättävät ajatuksia ja kannustavat toimimaan.

Miten räätälöit yritystilaisuutesi tarjoilut brändiä edistäviksi?

To 11.4. klo 13.30–14.00

Capital AV Areena

Joakim Parkkonen, Kokki, ravintolayrittäjä

Palkittu ravintolayrittäjä Joakim Parkkonen kertoo, miten ravintolatapahtuma voi vahvistaa yrityksen brändiä ja miten yhteistyössä tehdään ainutkertaisia, pysyvän muistijäljen jättäviä elämyksiä. Parkkonen kertoo personoidun ravintolan rakentamisesta, räätälöityjen tapahtumien kokoamisesta sekä uskalluksesta luottaa omaan visioon ja yhteistyön voimaan.

”Yhteistyössä ja asiakkaan tarpeita ymmärtäen tavallisestakin tilaisuudesta tulee huippuluokan tapahtuma ja kokonaisvaltainen elämys. Onnistunut tilaisuus rakentuu laadukkaasta ruoasta, hyvästä ohjelmasta ja pienistä yksityiskohdista, kuten tarinoiden mukaan tuomisesta. Tällainen tilaisuus vahvistaa myös asiakkaan brändiä, mikä omalta osaltaan synnyttää lisää kumppanuuksia ja verkostoja.” 

– Joakim Parkkonen

Teema 2: Asiakaskokemus

Palvelulla pitkälle – miten asiakaskokemus ylitetään tapahtumissa

Ke 10.4. klo 10.30–11.00

Capital AV Areena

Jussi Lehtinen, Concierge, palvelukonsultti

Jussi Lehtinen tuottaa korkealuokkaisia palveluita ja tapahtumia yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille sekä Suomessa että ulkomailla. Concierge- ja hospitality-palveluihin, tapahtumatuotantoon ja turvallisuuteen erikoistuneena ammattilaisena Lehtinen tiimeineen on tottunut toimimaan äärimmäisen vaativissa ympäristöissä.

”Henkilökohtainen tarinani on todiste siitä, että toisen ihmisen hurmaaminen ja häneen vaikuttaminen onnistuvat lopulta hyvin yksinkertaisilla taidoilla. Kaikki tietävät peruskäytöstavat, kuten tervehtimisen, kiittämisen ja yleisen kohteliaisuuden, mutta eivät jostain syystä noudata niitä palvelualoillakaan. Niillä pääsee kuitenkin pitkälle elämän suuren näytelmän kaikilla osa-alueilla.”

– Jussi Lehtinen

Ikimuistoista asiakaskokemusta luomassa

Salla Seppä
Salla Seppä.

Ke 10.4. klo 11.00–11.30

Capital AV Areena

Salla Seppä, Asiakaskokemusjohtaja, Nordic Business Forum

Salla Seppä jos kuka tietää, kuinka tapahtumaympäristössä luodaan ensiluokkainen asiakaskokemus. Seppä vastaa tiiminsä kanssa asiakaskokemuksen johtamisesta, kehittämisestä, mittaamisesta ja toimeenpanosta. Hän on ollut myös kirjoittamassa asiakaskokemukseen liittyvää kirjaa ja tuottamassa aiheesta podcast-sarjaa.

Teema 3: Verkostoituminen

Kohtaamiset kansainvälisten yritysvieraiden kanssa

To 11.4. klo 10.00–10.30

Capital AV Areena

Jussi Lähde, Viestintäjohtaja, Latitude 66 Cobalt

Jussi Lähde rakentaa kansainvälisille vierasryhmille ohjelmia ja kokouselämyksiä niin Helsingin kuin Kainuun, Koillismaan ja Lapin kohteisiin. Millaiset asiat Suomessa kiinnostavat kansainvälisiä toimittajia, sijoittajia ja potentiaalisia yhteistyökumppaneita? Riittääkö muistijäljeksi coffee, sauna and silence vai tarvitaanko myös jotakin muuta?

Verkostoitumisen taito tapahtumissa

To 11.4. klo 12.30–13.00

Capital AV Areena

Laura Lindsberg, Tietokirjailija, verkostoitumisen ammattilainen

Laura Lindsberg neuvoo, miten verkostoitumalla voi viedä uudelle tasolle niin uran kuin tapahtumatkin. Verkostoituminen on olennainen osa tämän päivän työelämää, ja se tuo lisäarvoa myös tapahtumiin sekä järjestäjän että kävijöiden näkökulmasta. Lindsbergin opas Verkostoitumisen taito on myös yksi tämän kevään uutuuskirjoista. 

Tapahtumien tulevaisuus – kohti merkityksellisempiä kohtaamisia

Perttu Pölönen
Perttu Pölönen. KUVA Lari Järnefelt

To 11.4. klo 13.00–13.30

Capital AV Areena

Perttu Pölönen, Tietokirjailija, puhuja

Perttu Pölönen on futuristi ja keksijä, joka valaa uskoa tulevaisuuteen. Tulevaisuuden teknologioita Piilaaksossa opiskellut ja tulevaisuusoppaita kirjoittanut Pölönen puhuu tulevaisuuden haasteista ja mahdollisuuksista sekä siitä, miten voimme tapahtumissa ja kohtaamisissa liikkua yhä lähemmäs todellista merkityksellisyyttä.

”Mitä korvaamatonta on ihmisten välisessä kanssakäymisessä? Tekoälyn kehittyessä se ei ole itsestään selvää. Joissakin tapauksissa botti on jo nyt elävää ihmistä parempi vaihtoehto, mutta kaikkea ei voi saa-da etänä tai digitaalisesti. Puheenvuoroni tulee käsittelemään kohtaamisten tulevaisuutta, tapahtumien merkitystä, inhimillisyyttä ja teknologiaa.” 

– Perttu Pölönen

Paneelikeskustelut

Kuinka luoda tapahtuma, joka jää mieleen?

Ke 10.4. klo 14.00–15.00

Capital AV Areena

Arvostrategi Jaana Villasen moderoimassa keskustelussa mieleen jäävien tapahtumien saloja perkaavat esiintymisen asiantuntija Tuuli-Elina Andersén, Portion Boys -yhtyeestä tuttu Tiina Forsby, tietokirjailija Katleena Kortesuo ja teatterinjohtaja Anna-Elina Lyytikäinen.

Kaupunkien rooli tapahtuma-alustoina

Ke 10.4. klo 15.30–16.30

Capital AV Areena

Tapahtumateollisuus ry:n paneelikeskustelussa kaupunkien roolista yritystapahtumien, kokousten, messujen ja kongressien järjestämisessä puhuvat Finland Convention Bureaun yritystapahtumajohtaja Ines Antti-Poika, Kuusisto & Sahlstedtin toimitusjohtaja Kati Kuusisto, Imatra Base Campin tuottaja Panu Kärri sekä Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen.

Ympäristövastuullisuus yritystapahtumissa

To 11.4. klo 8.30–9.30

Capital AV Areena

Yritystapahtumien järjestelyistä vastaavat assistentit eli Toimistosissit haastavat pienentämään tapahtumien ympäristökuormitusta. Keskustelua moderoi Toimistosissien perustaja Taija Uusikumpu, ajatuksiaan jakavat Soile Hakkarainen (Telia Finland), Anna Koskinen (Restel), Marjo Savinainen (Motiva), Krista Snabb (Tapaus), Teemu Tuomarla (Haltia Lake Lodge) ja Paula Wall (Ramboll Finland). 

Huomaa myös!

Vastuullinen tapahtuma tarvitsee vastuullista viestintää

Ke 10.4. klo 13.00–13.30

Capital AV Areena

Viestintäkonsultti Antti Isokangas


Kongressi Meetings & Events tuo Messukeskukseen laajan kattauksen tapahtuma-alan palveluja, myyjiä ja ostajia 10.-11.3.2024. Tutustu kaikkiin näytteille­asettajiin ja ohjelmaan


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento