Odotettu kokoustilojen uudistus jatkaa Paviljongin 2020-luvun isoja investointeja.
”Tapahtuma-alalla on ollut paljon haasteita, mutta olemme menneet koko ajan vahvasti kehittäen eteenpäin, tiloihin investoiden ja niitä uudistaen. Kokoustilojen uudistus on jatkumoa työlle, jota olemme tehneet vuosien ajan”, myyntijohtaja Jaana Kiilamaa sanoo.


Kiilamaa taustoittaa:
”Uudistuksella on tarkoitus nostaa pienempien tilojen käyttöastetta eli saada asiakkaat mieltämään Paviljonki myös pienempiin kokouksiin hyväksi vaihtoehdoksi.”
Kilpailu alalla on kovaa niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Jyväskylässä on menossa buumi, jossa lähes kaikki kilpailijat ovat uudistaneet tai uudistavat parhaillaan kokoustilojaan.
Paviljongin tiloja on freesattu vuonna 2019 toteutetun brändiuudistuksen pohjalta. Kiilamaa iloitsee, että nyt myös kolmannen kerroksen kokoustilat vastaavat uutta brändiä:
”Nyt kokoustilat henkivät samaa elämyksellisyyttä kuin aiemmin uudistetut tilamme. Brändissä keskeistä on elämyksellisyys, rentous, vilkkaus ja vauhdikkuus. Olemme Suomen monipuolisin tapahtumakeskus ja tapahtuma- ja ihmisvirtaa on paljon.”
Kuusi kokoustilaa remontoitiin täysin viihtyisiksi ja elämyksellisiksi tiloiksi.
Kuusi kokoustilaa remontoitiin täysin ennen kaikkea asiakasodotusten takia. Niin yritysasiakkaat kuin kuluttajatkin odottavat, että tilat ovat viihtyisiä ja elämyksellisiä.
”Nykyään ihmiset olettavat, että tilat, joissa työskennellään, ovat paitsi toimivia, myös viihtyisiä, koska tämän koetaan lisäävän työtehoa ja tuloksellisuutta.”

Vuonna 1999 käyttöön otetut tilat uudistettiin lattiasta kattoon. Remontissa käytiin läpi kaikki: pinnat, kalusteet, tekniikka, valaistus ja sisustus. Erityistä on, että uudistuksen koko suunnittelu toteutettiin inhouse-osaamisella. Jaana Kiilamaa tunnustautuu intohimoiseksi sisustajaksi ja visualistiksi. Vaikutteita ja inspiraatiota Kiilamaa poimii kaikkialta. Hän seuraa, mihin elämysbisnes globaalisti menee, mutta yhtä lailla kotien sisustusratkaisuja.
Uudistuksen koko suunnittelu toteutettiin inhouse-osaamisella.
Kun hän sai rinnalleen talon uuden osastosuunnittelijan, sisustussuunnittelijataustaisen Minna
Toivosen, oli suunnittelutiimi valmis.
”Minna Toivosella on vahva piirtämisen osaaminen ja konkreettista kokemusta sisustussuunnittelusta. Olimme älyttömän hyvä kombo, ja saimme kiitosta hyvistä suunnittelukuvista.”
Tiloihin on pyritty tuomaan viihtyisyyttä luonnonläheisillä materiaaleilla, uudella valaistuksella ja kalusteilla. Vanha brändiväri punainen korvattiin vihreällä, joka vaikuttaa rauhoittavasti, samoin kuin
kotimaiset puupinnat ja harmonisesti yhteen sointuvat kalusteet.
”Haimme miljöötä, joka rauhoittaa ja ruokkii luovaa tekemistä. Tavoitteena on tila, jossa viihtyy, on helppo hengittää, olla, ajatella ja keskittyä”, Kiilamaa kuvailee.
Haimme miljöötä, joka rauhoittaa ja ruokkii luovaa tekemistä.
Valinnat edustavat viihtyvyyttä ja kestävyyttä. Tilat soljuvat hyvin yhteen, mutta joka tilaan suunniteltiin myös erilaisia yksityiskohtia.

Koko uudistus toteutettiin ennätysaikataulussa.
”Rytistimme remontin äärimmäisen tiukkaan aikatauluun, vain 3,5 viikkoon. Kertoo meistä ja kumppaneistamme, että teemme mitä on luvattu. Aivan kuin tapahtumamaailmassa: tapahtuma avautuu aina suunnitellusti”, Kiilamaa summaa.
Kokoustilojen uudistus jatkaa Paviljongin merkittäviä investointeja. Vuodesta 2022 lähtien Paviljongissa on uudistettu tapahtumatiloja tiheään, mukaan lukien kaikki ravintolatilat, Encore-sali, yläaula ja backstage-tilat. Aiemmin A-messuhallina tunnettu tila uudistettiin nykyaikaiseksi Event-tapahtumatilaksi, joka palvelee monimuotoisia tapahtumatoteutuksia. Samalla tilaan rakennettiin uudet keittiö- ja tukitilat Food & Events Tapahtumaravintoloille.
Tilojen lisäksi Paviljongissa on investoitu viime vuosina 1,5 miljoonaa euroa tapahtumatekniikkaan, joka on saanut kehuja vaativimmiltakin teknikoilta.
Tilojen lisäksi Paviljongissa on investoitu viime vuosina 1,5 miljoonaa euroa tapahtumatekniikkaan.
Uudistuksilla on ollut selkeä vaikutus Paviljongin kiinnostavuuteen tapahtumapaikkana.
Kokoustilojen uudistuksen myötä myös ravintolakumppani Food & Events Tapahtumaravintolat inspiroitui kehittämään kokoustarjoiluja.

”Keittiöpäällikkömme Simo Korvenpää on erikoistunut tuotekehittelyyn. Ravintolamme panostaa näyttävään esillepanoon, jolla viimeistelemme asiakkaan kokemuksen. Instagrammattavuus on tärkeää, se pätee sekä tiloihin että ruokatuotteeseen.”
Kokoustilat saivat myös kokonaan uudet nimet, jotka kuvastavat nykyaikaista kokousmaailmaa.
Nimet henkivät strategista kokoustamista, ideointia ja visiointia rentoutta ja hauskuutta unohtamatta.
”Kokouksessa on aina Agenda eli suunnitelma, Fokus viestii keskittymistä, Memo tallentamista, Briiffissä jaat näkemykset, Miitissä kohtaat ja keskustelet, Visiossa katsot tulevaisuuteen. Tilat soljuvat tässä järjestyksessä – viimeisenä tulee Visio, jossa ideat ja menestys syntyvät. Olemme ylpeitä nimiuudistuksesta, joka kuvastaa toiminnan flow’ta”, Kiilamaa iloitsee.
Paviljongin uudistetut kokoustilat
- Agenda (luokkamuodossa 80 henkeä)
- Fokus (neuvottelumuodossa 16 henkeä)
- Memo (lounge-kalustus, 10 henkeä)
- Briiffi (neuvottelumuodossa 12 henkeä)
- Miitti (luokkamuodossa 40 henkeä)
- Visio (luokkamuodossa 54 henkeä)
Messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki
- Täyden palvelun tapahtumatalo hyvien kulkuyhteyksien päässä keskellä Jyväskylää.
- Tyylikkäät puitteet, toimintavarmat toteutukset.
- Tasokkaat ravintolapalvelut.
- 1 200-paikkainen Encore-sali ja useita kokoustiloja.
- Yli 20 000 m2 hallipinta-alaa ja yli 20 000 m2 vuokrattavaa ulkotilaa.
Ota yhteyttä
014 339 8143
myyntipalvelu@paviljonki.fi