MAINOS

Scene Arts on profiloitunut korkeatasoisten tapahtumien tekniikasta vastaavaksi toimijaksi. Yritys ei kuitenkaan puhu pelkkää tekniikkaa.

Hyvä asiakaspalveluasenne yhdistettynä ratkaisukeskeisyyteen on kaiken lähtökohta, ja Scene Artsilta saa erinomaisesti toimivan tapahtuman, kunhan on asettanut tapahtumalle selkeät tavoitteet.

”Meillä on kyky asettua asiakkaan asemaan, ja rakennamme asiakkaan tarpeita palvelevan ratkaisun. Selitämme selkokielellä, millainen lopputuloksesta tulee. Asiakkaan ei tarvitse ymmärtää teknisiä seikkoja, me osaamme tulkita toiveet tekniikan kielelle”, Scene Artsin asiakkuuspäällikkö Elias Kaisanlahti lupaa.

Elias Kaisanlahti, Joonatan Niemi
Scene Artsin asiakkuuspäällikkö Elias Kaisanlahti ja toimitusjohtaja Joonatan Niemi. KUVA Scene Arts

”Tapahtuman on oltava osallistujan ajan arvoinen. 500 ihmisen yritystapahtumassa yksi päivä voi maksaa yli 200 000 euroa suomalaisille työnantajille eli tapahtumaan osallistuminen on iso panostus. Tästäkin syystä tekniikan pitää toimia”, toteaa Kaisanlahti.

Scene Artsin vahvuutena on selkeä ja tehokas tuotantoprosessi, jossa asiakas tietää missä mennään. Puhutaan ratkaisuista kalustolistojen sijaan. Yksi avainsana on johdonmukaisuus. Palvelulupaukseen kuuluu selkeä viestintä ja kohteliaisuus, joilla osoitetaan arvostusta asiakasta ja tapahtumavieraita kohtaan.

Scene Artsin erikoistumisalaa ovat korkean profiilin sisätapahtumat, yritystapahtumat, julkistoimijoiden ja yhdistysten tilaisuudet ja gaalat. Yrityksellä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja Oulussa, ja niistä liikutaan sujuvasti kaikkialle Suomeen.

Kasvuhakuinen yritys on jo säätänyt lentokorkeutta.

Scene Arts, Hallituspaikka
KUVA Scene Arts

”Haluamme olla korkean profiilin tapahtumien järjestäjien ensisijainen ja arvostetuin tekninen tuotantokumppani Suomessa ja tulla tunnetuksi osaamisestamme myös maailmalla. Olemme jo tehneet tapahtumia organisaatioille, jotka tulevat Suomeen järjestämään tapahtumaa”, toimitusjohtaja Joonatan Niemi kertoo.

Finnkinon kanssa on syntynyt kumppanuus, joka on malliesimerkki Scene Artsin tavasta toimia. Finnkinon saleissa on valmiina äänentoisto, iso valkokangas ja mukavat penkit eli saleissa eri puolilla Suomea voi järjestää myös kokouksia ja muita tapahtumia. Yhteistyön myötä on selätetty tilanne, että yrityksen pitäisi miettiä ratkaisu erikseen jokaiselle tilaajalle.

”Meillä on selkeä ymmärrys tekniikasta, jota saleissa on, ja täydennämme sitä tarvittavalla tavalla. Tilaajalle syntyy saumaton kokonaisuus ja koko paketti toimii”, Kaisanlahti kuvailee.

Luottamuksen Scene Arts ansaitsee asiakaslähtöisellä toimintatavalla.

”Yritystapahtumia ja korkean profiilin sisätapahtumia.”

”Ajattelemme, että edustamme tilaajalle Finnkinoa”, Kaisanlahti täydentää.

Scene Artsin palvelu taipuu sekä tapahtumapaikkoihin, joissa on tekniikkaa valmiina että paikkoihin, joihin tuodaan tapahtumaa varten kaikki ensimmäisestä kaapelista lähtien. Erityisen kihelmöivä on yhdistelmä, jossa tapahtumaa varten ei ole mitään tekniikkaa valmiina, mutta vaatimukset ovat tavallista korkeammat.

Äärimmäiseksi esimerkiksi joustavuudesta kuvailee Joonatan Niemi kansainväliselle poliittiselle toimijalle rakennettua tapahtumaa, jonka Scene Arts toteutti erään suomalaisen maakunnan pääkaupungissa.

”Lokaatio ei ollut tyypillinen tapahtumapaikka. Ensimmäinen haaste oli, miten siellä ylipäätään pystyy järjestämään tapahtuman. Toinen haaste olivat tapahtuman tiukat turvallisuus- ja tietoturvavaatimukset. Kolmantena oli isolle organisaatiolle tyypillinen tilanne: tapahtumalla ei ollut yhtä tilaajaa, vaan oli monta tahoa, joilta tarvittiin hyväksyntä. Tällaisessa tapahtumassa tekniseltä toimijalta vaaditaan paljon joustavuutta, varautumista moneen ja lopulta timanttista toteutusta”, Niemi sanoo.

Scene Arts toimitti tapahtumaan ison tekniikkasetin: lavan, kolme led-screeniä, valaistuksen, äänentoiston, etäyhteyden, valokuvauksen ja aftermovien. Kaikki onnistui nappiin, ja tilaajan edustajan palaute lämmitti tekijöitä.

”Scene Arts toimi yhteistyökumppaninamme vaativassa kansainvälisessä projektissa. Aktiivinen ote ja välittävä asenne valmisteluprosessin alkumetreiltä itse läpivientiin tekivät vaikutuksen. AV-toteutukset olivat laadukkaita ja tuotantotiimi mukava. Kaikki osapuolet ovat olleet hyvin tyytyväisiä lopputulokseen”, kommentoi tilaaja.

FinnGenin ja FINBB:n tapahtuma Hilton Kalastajatorpalla sai Scene Artsin osaavissa käsissä muodon, josta tilaajilla ei etukäteen ollut selkeää visiota.

Scene Arts, FinnGen 30.9.-2.10.24
KUVA Scene Arts

”Heillä oli kuva tavoitteesta ja lopputuloksesta, mutta ei välttämättä siitä, millä keinoin lopputulos saavutetaan. Asiakkaalla ei tarvitsekaan olla valmista ajatusta siitä, miten se tehdään, kunhan oma tavoite on kirkkaana mielessä. Onnistuimme jälleen lunastamaan lupauksemme ”tavoite ensin”. Tästä tapahtumasta tuli yrityksen kannalta paras palaute: uusintatilaus tälle vuodelle”, Niemi summaa.

Joustoa tarvitaan tapahtumaa rakennettaessa aina, mutta niin myös luottoa. Paras lopputulos syntyy, kun asiakas luottaa tapahtuman tekniikkatuottajan käsiin ja tekniikkatuottaja puolestaan ymmärtää vastuunsa.

”Saamme usein palautetta, että emme olleet halvin tarjoaja, mutta meillä oli sellainen ote, että asiakas pystyy luottamaan, että tämä toimii. Haluamme tarjota premiumia ja varmistaa, että homma viedään viimeisen päälle maaliin”, Elias Kaisanlahti niittaa.


Scene Arts

  • perustettu vuonna 2019
  • vahva kasvu: liikevaihto on karkeasti tuplaantunut jokaisena toimintavuonna
  • vuonna 2025 liikevaihto lähestyy miljoonan euron rajapyykkiä

www.scenearts.fi

Scene Arts


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento