Tiesitkö, että Jyväskylän messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki on tuottanut tapahtumia jo 25 vuoden ajan? Vuosikymmenten saatossa Paviljonki on muuttunut kongressikeskuksesta monipuolisia palveluja tarjoavaksi elämysten areenaksi. Vuonna 1999 perustettu Paviljonki painottui alkuun kokous- ja kongressitoimintaan, mutta vuosikymmenten saatossa Paviljongista on sukeutunut todellinen isojen tuotantojen erityisosaaja. ”Meillä on järjestetty lukuisia isoja tapahtumia, joissa yhdistyvät eri elementit, kuten näyttely, seminaari ja iltajuhla. Kokemusta löytyy, sillä Paviljongin tiloissa järjestetään vuosittain noin tuhat tapahtumaa, messuja, seminaareja, konsertteja sekä kaikenlaisia yritystapahtumia pienistä kokouksista pikkujouluihin tai isoihin vuosijuhliin, Jyväskylän messujen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Hanna Kiilamaa kertoo.
Paviljonki on uudistunut niin tilojen kuin palveluidenkin puolesta, mutta ydintavoite on selkeä.
”Haluamme olla Suomen elämyksellisin, suositelluin ja tuloksellisin kohtaamispaikka. Tapahtumajärjestäjille tarjoamme paljon muutakin kuin pelkkiä tiloja.”
Juhlien ja tapahtumien järjestäminen onkin tehty helpoksi kattavilla tapahtumatuotantopalveluilla, joista talossa ollaan erityisen ylpeitä.
”Ammattitaitoinen tuottajatiimimme luo mieleenpainuvan tapahtuman asiakkaan toiveiden ja teeman mukaisesti. Tapahtumasuunnittelu lähtee tapahtuman tavoitteiden määrittelystä, josta etenemme pienimpiin yksityiskohtiin. Kuljemme siis asiakkaan mukana koko toteutuksen ajan, ja matkan varrella käytännön asiat hoituvat näppärästi yhden yhteyshenkilön kautta.”
Toinen ylpeydenaihe on Paviljongin asiakaspalvelu. ”Olemme tunnettuja ennen kaikkea erinomaisesta asiakaspalvelustamme ja järjestelyjen sujuvuudesta, joista saamme kiitosta vuodesta toiseen. Vuoden 2023 asiakastyytyväisyyskyselyssä saimme huikeat tulokset: NPS-suositteluindeksimme oli 77 ja 100 % vastaajista suosittelisi Paviljonkia tapahtumapaikkana!”
”Olemme tunnettuja erinomaisesta asiakaspalvelustamme ja järjestelyjen sujuvuudesta
Jyväskylän messujen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Hanna Kiilamaa
Monet tärkeät asiakkaat palaavatkin Paviljonkiin yhä uudestaan.
Tapahtumiin kaivataan Kiilamaan mukaan nyt laadukasta ja muistijäljen jättävää sisältöä sekä perinteisestä poikkeavaa tapahtumamuotoa. ”Hyvä esimerkki on viime syksynä järjestetty PAMin liittokokous, jonka sisältöä uudistimme asiakkaan toiveesta eri osa-alueilla.
Tapahtuman kumppaneille kehitettiin vaikuta & välitä -konsepti, jossa aiempi staattisempi ständinäyttelymalli korvattiin aktiviteeteilla ja elämyksillä. Perinteinen iltajuhla korvattiin rennolla sisällä vietettävällä kaupunkifestivaalilla, PAMfestilla. Myös visuaaliseen toteutukseen tuotiin graafisen ilmeen lisäksi viihtyvyyttä lisääviä ja elämyksellisiä elementtejä kuten useita erilaisia Samuli ja Kari Alosen veistoksia.
Viherpäivät ja -tekniikka jatkaa Paviljongissa
Viherpäivät ovat viheralan merkittävin vuosittainen ammattitapahtuma, joka on järjestetty jo vuosien ajan Paviljongissa. Yhteistyö jatkuu myös tulevina vuosina.
”Jyväskylän Messujen kanssa on ollut helppo tehdä yhteistyötä, ja Paviljonki on saanut näytteilleasettajilta kehuja erityisesti logistiikasta”, Viherympäristöliiton toiminnanjohtaja Taavi Forssell kiittelee.
Luentojen lisäksi Viherpäivien yhteyteen on alusta saakka kuulunut myös Vihertekniikka-näyttely. Tapahtumakokonaisuutta täydentävät edeltävän päivän seminaarit sekä näyttelyalueella sijaitsevan ViherAreenan ohjelma. Näytteilleasettajien määrä on kasvanut tasaisesti vuosien mittaan. Perinteisiin kuuluu myös juhlava illallinen, jossa nautitaan hyvästä ruoasta sekä uusien ja vanhojen tuttujen seurasta.
Messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki
- Täyden palvelun tapahtumatalo hyvien kulkuyhteyksien päässä keskellä Jyväskylää.
- Tyylikkäät puitteet, toimintavarmat toteutukset.
- Tasokkaat ravintolapalvelut.
- 1 200-paikkainen Encoresali ja lukuisia kokoustiloja.
- Yli 20 000 m2 hallipinta-alaa ja yli 20 000 m2 vuokrattavaa ulkotilaa.
Ota yhteyttä
014 339 8143