Moderni tukku on liiketoimintakumppani ja sparrauskaveri ravintola-alan ammattilaisille. Toki hyvä tuotevalikoima, täsmälliset kuljetukset ja hyvä saatavuus ovat kaiken perusta, mutta ravintola-alalla kaivataan yhden luukun taktiikalla kattavaa palvelutarjontaa. Kespron tahtotila on tukea alan toimijoita kaikin mahdollisin keinoin, ja siksi palvelut ovat tänä päivänä iso osa kokonaisvaltaista tukkurikokemusta.
”Esimerkiksi Toimitukset-palvelulla ravintola voi reaaliaikaisesti seurata tilauksen etenemistä ja näkee tilaustensa toimitusaikaikkunat ja -päivät”, kertoo palvelusta vastaava Timo Rautiainen Kespron palveluliiketoiminnan yksiköstä, ja jatkaa: ”Toimitukset-palvelu on Kespron toimitusasiakkaille maksuton ja se on todella helppo käyttää laitteesta riippumatta. Ja jos jotain menisi pieleen, niin palvelulla voi tehdä reklamaationkin kädenkäänteessä.”
Johda tiedolla, älä mutulla
Kespron Raportit-palvelu auttaa arvioimaan sesongin menekkiä toteutuneiden ostojen avulla. ”Palvelu tarjoaa näkymän, mistä voi seurata kuukausikohtaisia ostoja”, opastaa Kespron Raportit-palvelusta vastaava Charrlotta Ylimys.
Raaka-ainekulujen optimointi helpottuu, kun ostodata löytyy yhdestä paikasta. Kumulatiivinen ostojen seuranta auttaa ymmärtämään, millä tasolla vuosiostot menevät ja ostodatasta voi helposti suodattaa myös toimittajanäkymän. Lisäksi Raportit-palvelu kertoo ostojen kotimaisuusasteen ja hiilijalanjälkitiedot.
”Tämänkin palvelun saa käyttöönsä ilmaiseksi ollessaan Kespron asiakas”, vinkkaa Ylimys.
Kahvinporot ja viinipullonkorkit kierrätykseen
Kespron laajaan palvelukirjoon kuuluu koko ajan kasvava kumppanipalveluverkosto. ”Esimerkiksi kahvinporojen, kasvirasvojen ja viinipullonkorkkien kierrätys on tehty Kespron asiakkaille superhelpoksi: ilmainen palvelu on tilattavissa Kespron verkkosivuilta. Sen tarjoaa VG-EcoFuel, joka valmistaa käytetyistä kasviöljyistä suomalaisille rahtialuksille kierrätyspohjaista biopolttoainetta korvaamaan fossiilisia polttoaineita”, kertoo Kesprolla palvelupäällikkönä toimiva Nina Hienonen.
Avuksi omavalvonnan rutiineihin Kespron palvelutarjonnasta löytyy NSnappy, joka digitalisoi ja automatisoi ravintolan omavalvonta- ja hygieniasuunnitelmat. Palvelu auttaa seuraamaan keittiön ruokaturvallisuuden tasoa kuorman saapumisesta hävikkiin asti, ja säästää näin aikaa ja rahaa.
Uusia palveluita kehitetään jatkuvasti asiakkailta tulevien toiveiden ja tarpeiden mukaan. ”Elokuussa Kespron palvelut laajenevat Reseptit-palvelulla, joka mahdollistaa muun muassa ravintolan omien reseptien ylläpitämisen – ja ilmaiseksi”, Charrlotta paljastaa.
Lue lisää osoitteessa: kespro.com/palvelut