MAINOS

Ei tapahtumajärjestäjän tarvitse ymmärtää tekniikkaa. Tätä mieltä ovat Capital AV:n Max Lapinsuo-Sylwén ja Miika Granholm

Itse kullakin on taatusti omakohtaista kokemusta tapahtumasta, jossa joutuu pinnistelemään, jotta kuulisi mitä lavalla sanotaan.

”Yleisö tulee aina tapahtumaan jotain asiaa varten. Siksi tekniikan näkökulmasta lähtökohta on aina se, että ääni kuuluu, puhuja näkyy ja tapahtuman perusviesti tulee selkeästi esille”, Capital AV:n operatiivinen johtaja Miika Granholm muistuttaa.

Capital AV / Tehosekoitin
Hyvä käsikirjoitus yhdessä valojen kanssa nostaa tunnelmaa ja kertoo yleisölle, että kohta tapahtuu! KUVA Max Lapinsuo-Sylwén

Kävijäkokemuksen kannalta tekniikalla on siis iso merkitys, mutta rakettitiedettä se ei ole.

”Tekniikkaa ei kannata jännittää, sillä hyvin suunnitelluilla ratkaisuilla saa pienelläkin budjetilla ja kalustolla aikaan hienoja elämyksiä. Tapahtumajärjestäjän ei myöskään tarvitse ymmärtää, miten tekniikka toimii. Hänen tehtävänsä on kertoa meille, mitä hän tapahtumalta tavoittelee. Meidän tehtävämme on tekniikkakumppanina varmistaa, että tavoite toteutuu”, visuaalinen suunnittelija Max Lapinsuo-Sylwén kiteyttää.

Nykytekniikka mahdollistaa toki paljon. Valoa voi kohdistaa niihin asioihin, joita halutaan korostaa tai niillä voi piilottaa asioita, joita ei haluta näkyväksi. Videopinnoilla saa aikaan wow-elämyksiä ja yhdessä hyvän käsikirjoituksen ja valojen kanssa ne nostavat tunnelmaa ja kertovat yleisölle, että kohta tapahtuu!

Capital AV / Evento Awards
Videopinnoilla saa aikaan wow-elämyksiä. KUVA Max Lapinsuo-Sylwén

Usein samassa tilassa voi tapahtua erilaisia asioita.

”On hyvin tyypillistä, että yritystapahtuma on ensin asiapitoinen seminaari, joka muuttuu päivän päätteeksi juhlavaksi illalliseksi tai yritysbileiksi. Taikatemppu tehdään tekniikan avulla”, Lapinsuo-Sylwén kertoo.

Kaikilla sama kuva

Tapahtumatekniikan tuotannosta yhä suurempi osa tehdään etukäteen suunnitteluprosessissa.

”Ostajat ovat entistä valveutuneempia ja haluavat ymmärtää, mitä he ovat ostamassa. Meillä lähtökohta onkin se, että visualisoimme jo tarjousvaiheessa asiakkaalle laitelistojen sijaan lopputuloksen eli teemme laadukkaat havainnekuvat esimerkiksi siitä, miltä tapahtuma tulee näyttämään. Näin kaikilla osapuolilla on yhteinen näkemys lopputuloksesta”, Granholm toteaa.

Capital AV / Teknikko
Tapahtumatekniikan tuotannosta yhä suurempi osa tehdään etukäteen .KUVA Max Lapinsuo-Sylwén

Hyvä fiilis ei näy

  • Kävijäelämystä voi rakentaa tapahtumatekniikalla sisääntulosta lähtien.
  • Kaikki tekniikka ei ole lavalla. Tapahtuman tarinaa voi kertoa tapahtumatilassa monessa eri paikassa.
  • Onnistunut tapahtumatekniikka tuntuu hyvänä kokonaisfiiliksenä.

Kun haluat tehdä vaikutuksen tapahtumallasi, pyydä meiltä resepti!

info@capitalav.fi

+358 (0) 9 6666 90

capitalav.fi

capitalcreative.fi


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento