MAINOS

SpeakersFactory on täyden palvelun tapahtumatalo, josta saat ykköspuhujien lisäksi kaiken tapahtuman kannalta oleellisen

SpeakersFactoryn brändi on uusi, mutta kokemus taustalla vankka: emoyhtiö Magnum on toiminut vuodesta 1955.

Samalla kontaktilla saat ison tapahtumatalon kaikki palvelut. Osana Magnumia SpeakersFactorylla on sisaryhtiöt, jotka huolehtivat tapahtumasi kaikki osa-alueet kuntoon.

”Olemme täyden palvelun talo: saat kaiken tapahtuman kannalta oleellisen yhdestä paikasta. Filosofiamme on ”se tehdään, mitä asiakas tarvitsee”. Rakennamme palvelun niin, että saat kaiken: suunnittelun, kutsuprosessin, kutsut, tekniikan, puhujan. Jos tilaat meiltä artistin, ehdotamme aina muutamaa vaihtoehtoa ja myös juontajaa”, kertoo myyntijohtaja Anttoni Laitila.

Palvelukokonaisuus on uniikki, eikä vastaavaa ole kenelläkään muulla.

Esiintyjiä omasta repusta. SpeakersFactoryn kokonaispakettiin kuuluvat toivotut esiintyjät.

”Filosofiamme on etsiä asiakkaalle paras puhuja koko Suomen valikoimasta. Käytännössä, jos toivotaan tiettyä puhujaa, etsimme sen, ja annamme lisäksi useamman eri vaihtoehdon, joista valita. Näin tarjolla on varmasti asiakkaan tarpeeseen ja kustannustasoon paras vaihtoehto”, Laitila kertoo.

Filosofiamme on etsiä asiakkaalle paras puhuja koko Suomen valikoimasta.”

SpeakersFactorya ei sido se, mitä esiintyjiä he edustavat, vaan asiakkaan suuntaan he edustavat kaikkia suomalaisia esiintyjiä.

Laitila korostaa reilun kaupan mentaliteettia. SpeakersFactoryn välityskate on kohtuullinen ja artistille maksetaan hänelle kuuluva hinta.

Laitila korostaa, että esiintyjät ovat SpeakersFactorylle yhtä tärkeä voimavara kuin
asiakkaat ja oma henkilökunta.

”Tämä on henkilöbisnestä. Olemme asiakkaan, esiintyjän, puhujan ja vaikuttajan paras kaveri, se on meidän duuni. Kaikki osa-alueet ovat hyvin tärkeitä meille”, toimitusjohtaja Veikko Lehtola kertoo.

Tärkeä osa SpeakersFactoryn osaamista on metatieto:

”Me tiedämme, mitä puhujamme osaavat puhua. Se on iso osa bisnestämme. Osaamme kertoa, minkä tyyppinen puhuja on ja mihin tilaisuuteen hän sopii.”

Laitila harmittelee, että hankinnat ovat usein lapsenkengissä: osataan kysyä nimi edellä, mutta ei välttämättä edes teema edellä. SpeakersFactorylla on tässä maan paras tietämys.

”Jos tulee aihe, johon meillä ei ole puhujaa, pyrimme saamaan sopivan puhujan riveihimme. Tässä on sama periaate kuin kaikissa toiminnoissamme: löydämme aina ratkaisun siihen, mitä asiakas etsii ja tarvitsee.”

Kaikki tapahtuman kannalta oleellinen yhdestä paikasta.

Reilu hinnoittelu. SpeakersFactorylla on piirre, joka tekee isosta toimistosta erityisen hyvän kumppanin esiintyjille.

”Maksamme puhujille reilusti. Asiakkailta laskutamme silti kohtuullisesti”, Lehtola kertoo.

Laitilan mukaan SpeakersFactory pystyy tarjoamaan puhujille enemmän kuin mikään muu toimisto.

”Haluamme hienon kokemuksen paitsi asiak­kaalle myös puhujalle: haluamme parhaan mahdollisen tilaisuuden puhujalle.”

Lisäksi MagnumLivellä ja MagnumEventsillä on podcast-tuotantoa, joten tarjolla on lisätyömahdollisuuksia muun muassa podcast-tuotannon parissa. Se auttaa tuomaan esiintyjän nimeä esille.

SpeakersFactoryn ydinosaamista on löytää markkinoinnin vaikuttamisen keinoja, joita tarjota loppuasiakkaalle tai mainostoimistoasiakkaalle. Tätä tarkoitusta palvelee Vibely Agency, joka keskittyy vaikuttajamarkkinointiin.

”Olemme tehneet tätä työtä aiemmin Magnum Liven kautta. Vaikuttajamarkkinointiin liittyy luovaa suunnittelua, kanavan kasvatusta, pr-paketteja, markkinatutkimusta ja ideointia yhdessä asiakkaan kanssa. Teemme kaikkea muuta, mutta mainostoimisto emme ole”, Lehtola summaa.

Hän korostaa, että vaikuttajat ovat lähellä muita esiintyjiä, ja myös heille avautuu SpeakersFactoryn kautta monenlaisia työmahdollisuuksia juontajana tai puhujana.

”Pyrimme löytämään uusia työmahdollisuuksia niille, joilla talentti riittää moneen. On mielenkiintoista löytää ihmisistä uusia persoonia!”

Laitila ennustaa, että muutosneuvottelusyklin jälkeen seuraavaksi yritykset paneutuvat siihen, miten pidetään osaajista kiinni, kun markkina lähtee nousuun.

”Seuraava trendi tapahtumissa on motivaatio ja työssä jaksaminen. Meidän uudet liiketoiminnot ovat sellaisia, joihin uskomme että Suomi oy on vihdoin kääntämässä kurssia. Olemme momentumissa kiinni!”

Kumppanuuksien rakentamiseen kuuluu sen selvittäminen, mitä asiakas hakee tilaisuudella. Tapahtuman runko rakentuu asiakkaan ydinviestin ympärille.

SpeakersFactoryn leipätyötä ovat erilaiset tapahtumat liittokokouspäivistä firman iltajuhliin ja tyhy-tapahtumista isoihin urheilutapahtumiin – kaikki mahdollinen 50–18 000 hengen yleisölle.

”Meiltä saa aina kokonaisvaltaista palvelua, oli kyseessä tärkeiden sidosryhmien tapaaminen tai tuhannen ihmisen kokous osittain livenä, osittain etänä. Olemme tapahtumasuunnittelun ammattilaisia, ja pystymme kertomaan, mikä kaikki maksaa tapahtumaa tehdessä sekä varmistamaan, että kaikkea on ajateltu ja kaikki on kunnossa h-hetkellä.”

Ison kontaktiverkoston ansiosta SpeakersFactorylta löytyy kumppani jokaiseen tehtävään, ja sillä on iso arvo, että talossa on tieto, mistä mitäkin hankitaan.

”Meidän tehtävä on tehdä asiakkaan elämä helpoksi”, Laitila toteaa.


SpeakersFactory

  • Emoyhtiö Magnum perustettu 1955
  • 20 työntekijää
  • Liikevaihto 10 miljoonaa euroa
  • Yhdellä kontaktilla koko tapahtuma
  • Brändit MagnumLive, MagnumEvents, A Duuri, MagnumMusic, Vibely Agency
  • Suomen laaja-alaisin tapahtumiin keskittynyt toimisto

speakersfactory.fi


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento