Evento Awardsin finalistit 2024

Hae finalistia nimellä


Yleisöäänestys: Juontaja / moderaattori

Juontaja/moderaattori-sarjan voittaja valitaan yleisöäänestyksellä. Ehdolla on kymmenen alansa huippuammattilaista.

Tutustu ehdokkaisiin ja äänestä >

Yleisöäänestys: Kulissien virtuoosi

Kulissien virtuoosi -sarjan voittaja valitaan yleisöäänestyksellä. Ehdolla on kymmenen alansa huippuammattilaista.

Tutustu ehdokkaisiin ja äänestä >

Tapahtumat osana strategiaa

  • iLOQ

    Tapahtumakumppani NJ Production

    Lukitusjärjestelmiä tarjoava iLOQ järjestää vuosittain tapahtumia eri kohdeyleisöille – asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen, tavarantoimittajilleen ja henkilöstölleen. Vaikuttavuuden maksimoimiseksi, liiketoimintatavoitteiden tukemiseksi ja hiilijalanjäljen pienentämiseksi yrityksen vuosittaiset tapahtumasarjat ja investoinnit yhdistettiin yhdeksi tehokkaaksi kulttuuri- ja brändikokemusviikoksi nimeltä iLOQ20 – Life made limitless, joka järjestettiin Oulussa.

  • Posti

    Tapahtumakumppani Wolttigroup

    Postin tapahtumastrategiana on tavata kaikista tärkeimpien ja vaikuttavimpien asiakkaiden päätöksentekijöitä. Sitä varten Helsingin Scandic Hubissa järjestetty Posti Sustainable Business Summit toi suomalaiset huippujohtajat yhteen keskustelemaan vastuullisuudesta. Samanaikaisesti järjestetyllä virtuaalitapahtumalla puhuteltiin isompaa kohderyhmää. Postin johto tavoitti haluamansa päättäjät ja pääsi keskustelemaan teemoista, joiden kautta yrityksellä on mahdollisuus muuttua logistiikkatoimittajasta asiakkaan strategiseksi kumppaniksi.

  • Veho

    Tapahtumakumppani Lataamo Group

    Tapahtumat ovat Veholle strategisesti keskeisessä roolissa yrityksen pitkäaikaisten asiakas- ja työntekijäsuhteiden kannalta. Keskeisin tavoite on tarjota ylivertainen asiakaskokemus kaikissa kanavissa ja jokaisessa kohtaamisessa. Veho toteutti vuonna 2023 merkittäviä tapahtumia, kuten eTalk-kiertueen sähköisen liikkuvuuden teemoilla ja Olarin myymälän uudistetut avajaiset sekä loi herättäviä kohtaamisia Kauppalehti Gaalassa ja Power Truck Show’ssa.

Promootio/lanseeraus

  • Køfkøf-sukkabrändin lanseeraus

    Køfkøf Finland, Helsinki

    I love me -messuilla tehdyn lanseerauksen tavoitteena oli saada brändille lisää näkyvyyttä maanlaajuisesti sekä enemmän kasvokkaisia kohtaamisia jälleenmyyjien ja asiakkaiden kanssa. Køfkøf osallistui messuilla ensi kertaa järjestettyyn kilpailuun ”Muodin ystävän Sami Sykön valinnat”, jonka Vuoden yllättäjä -sarjan yritys voitti. Voiton myötä tuotteet näkyivät MTV3-kanavan aamuohjelmassa, jolloin nettimyynti räjähti kasvuun ja messuosastolla kävi kuhina.

  • Muru Babyn vauvojen ravintola

    Folk Finland, Helsinki

    Kokki Henri Alénin luoma vauvanruokamerkki Muru Baby valmistaa tuotteensa laadukkaat raaka-aineet ja maku edellä, turvallisuutta unohtamatta. Muru Baby loi vauvoille oman fine dining -ravintolan, jossa tarjolla oli heidän tuotteistaan Alénin rakentama menu. Kolme päivää kauppakeskus Redissä avoinna ollut ravintola myi loppuun neljässä tunnissa ja saavutti suuren medianäkyvyyden nollan euron mediabudjetilla.

  • Pikku-Finlandian lanseeraus

    Finlandia Talo oy, Helsinki

    Pikku-Finlandia on nopealla aikataululla innovoitu uudenlainen tapahtumakeskus Töölönlahden rannalla, Finlandia-talon remontin väistötila. Lanseerauksessa rakennus sekä sen toiminta herätti runsaasti median huomiota. Onnistunut lanseeraus ei kuitenkaan ole vain yhden media- tai lanseeraustilaisuuden ansiota vaan pitkäjänteistä työtä, joka on varmistanut kiinnostuksen säilymisen ja liiketoiminnan menestyksen jatkumisen.

Yritystapahtuma, maksullinen

  • 33rd Alzheimer Europe Conference

    Helsingin Messukeskus, Helsinki

    Messukeskuksessa järjestetty Alzheimer Europe -konferenssin tavoitteena oli lisätä muistisairauksia koskevaa tutkimusta ja tuoda esiin hyviä käytäntöjä muistisairaiden elämän parantamiseksi. Kongressiin osallistui paikan päällä 997 vierasta Suomesta ja ulkomailta – päättäjiä, tutkijoita ja järjestötoimijoita. Osallistujista viisi prosenttia oli muistisairaita, ja heidän tarpeensa olivat toteutuksen keskiössä. Teema sai laajaa näkyvyyttä suomalaismediassa.

  • Glass Performance Days 2023

    Glaston oyj / Talo Events oy / Helena Riihitupa oy, Tampere

    Glass Performance Days -konferenssin keskeisenä tavoitteena oli vahvistaa asemaansa alan johtavana tapahtumana maailmanlaajuisesti sekä järjestäjäyrityksen Glaston oyj:n mainetta globaalina edelläkävijänä. Liki viikon kestänyt tapahtumakokonaisuus houkutteli Tampereen seudulle yli 550 vierasta 40 maasta. Tapahtuma keräsi merkittävästi mediahuomiota ja näkyvyyttä, erityisesti lasialan vaikuttajien keskuudessa.

  • Growth LOOP -kasvutapahtuma

    Palveluna oy, Hämeenlinna

    Tapahtuma järjestettiin ensi kertaa kesällä 2023, Hämeenlinnan Verkatehtaalla. Tavoitteena oli lisätä taloudellista toimeliaisuutta Kanta-Hämeen maakuntaan. Toteutus yhdisti parhaita puolia yritysseminaarista, verkostoitumistapahtumasta ja yritysbileistä. Tapahtumaan osallistui lähes 500 osallistujaa tavoitekohderyhmästä, Etelä-Suomen kasvuyrityksistä. Palautteen perusteella yli 90 prosenttia kävijöistä suosittelee tapahtumaa.

Yritystapahtuma, maksuton

  • Atea Focus 2023 

    ME Studio, Helsinki

    Helsingin Messukeskuksessa järjestetty Atea Focus erottui perinteisistä IT-alan tapahtumista: tapahtumassa nostettiin esiin tunteet ja toivo, teemana oli “yhdessä rakennamme toivoa”. Tapahtuma-areena rakentui Atean ja 50 kumppanin muodostamasta kylästä. Kylä-konsepti näkyi tapahtuman somistuksessa, fyysisissä rakenteissa ja opasteissa mutta myös tapahtuman sisällössä ja puheenvuoroissa.

  • Bernerin 140-vuotisjuhlat

    Lataamo Group, Helsinki

    Berner järjesti sidosryhmilleen ja henkilöstölleen vuosijuhlan Kattilahallissa. Juhlassa viestittiin yrityksen arvoista, edelläkävijyydestä, rohkeudesta, suomalaisuudesta ja tulevaisuuteen katsomisesta. Niistä rakentui myös juhlan pääesitys ”Huomisen puolustaja”, joka hyödynsi musikaalin, teatterin, elokuvan ja kuvataiteen keinoja. Bernerin asiakkailtaan saama palaute tapahtumasta oli runsaampaa ja positiivisempaa kuin koskaan aiemmin.

  • Sofigate 20th Anniversary House Party

    Wolttigroup, Helsinki

    Wolttigroup yhdisti henkilöstötapahtuman ja asiakastilaisuuden 1 500 hengen kotibileiksi Helsingin Kaapelitehtaalla. Biletila somistettiin skandinaaviseksi kodiksi. Tapahtuman tavoitteena oli vahvistaa yrityksen “friends-kulttuuria”. Bileisiin kutsuttiin kaikki sidosryhmät – työntekijät, asiakkaat ja kumppanit – yrityksen viidestä toimintamaasta.

Kuluttajatapahtuma, maksullinen

  • Helsingin Kirjamessut 2023

    Helsingin Messukeskus, Helsinki

    Helsingin Kirjamessut 2023 nousi kävijämäärältään Pohjoismaiden suurimmaksi kirjallisuustapahtumaksi. Kävijämäärä oli 88 000, ja kasvua edellisestä vuodesta oli 14 prosenttia. Lisäksi ohjelmaa seurattiin verkkolipuilla yli 12 000 kertaa. Tapahtuman sisällön muodosti näyttely ja kirjallisuus- ja kulttuuritoimijoiden laaja ohjelma. Näytteilleasettajista 94 prosenttia oli tapahtumaan tyytyväisiä. 

  • Huuhkajien perheottelu Suomi-San Marino

    Palloliitto, Helsinki

    Tapahtuma oli jalkapalloyhteisön ja erityisesti juniorijoukkueiden yhteinen juhla. Kesäkuussa 2023 pelatun ottelun liput myytiin loppuun, ja 32 812 katsojaa koki mahtavan elämyksen Suomen voittaessa San Marinon 6-0. Lapsia yleisössä oli 12 000, ja Pohjoiskaarretta huudatti lapsikuuluttaja, 11-vuotias Aarre. Tapahtumasta, sen tunnelmasta ja jalkapallojunioreiden määrästä kirjoittivat laajasti eri mediat.

  • Salpausselän kisat 100 vuotta

    Salppuri oy, Lahti

    Salpausselän kisat ovat merkittävä osa Lahden ja Suomen talviurheiluhistoriaa. Tapahtuma kokoaa perheet ja ystävät viettämään aikaa yhdessä, huippu-urheilun äärellä. Juhlavuoden kisatapahtumassa oli kävijöitä kolmen päivän aikana 50 000. Tv:n ääreen tapahtuma keräsi kansainvälisen yleisön ja 70 miljoonaa katsojaa. Tapahtuma ylitti tavoitteet kävijämäärässä ja tuloksessa. Alueellinen vaikutus oli merkittävä.

Kuluttajatapahtuma, maksuton

  • Musiikkitalon vapaapäivä 2023 

    Helsingin Musiikkitalo, Helsinki

    Musiikkitalon Vapaapäivä on kerran vuodessa järjestettävä avoimien ovien päivä. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Helsingin kaupunginorkesterin, Radion sinfoniaorkesterin ja Sibelius-Akatemian kanssa. Päätavoitteena on saada ihmiset liikkeelle ja tutustumaan taloon, ja tapahtumapäivänä 2023 talo oli täynnä kuultavaa, nähtävää ja koettavaa kaikenikäisille. Päivästä tulikin Musiikkitalon kaikkien aikojen vilkkain, kävijöitä oli lähes 5 000.

  • Talk Helsinki -keskustelufestivaali

    Lataamo Group, Helsinki

    Talk Helsinki oli yleisölle avoin yhteiskunnallinen keskustelufestivaali, joka järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2023 Helsingin Tokoinrannassa. Tavoitteena oli tuoda yhteen näkemykselliset ajattelutavat, innovaatiot sekä tutkittu tieto ilmastohaasteiden selättämiseksi. Talk Helsingissä vieraili päivän aikana lähes 5 000 henkeä, ja yli 160 000 ihmistä tavoitettiin IS TV:n ja HS Liven verkkolähetysten kautta.

  • Valtakunnallinen työvoimakoulutusviikko 

    15 alueellista TE-toimistoa, useita paikkakuntia & verkossa

    Suomen kaikki 15 alueellista TE-toimistoa järjestivät yhdessä valtakunnallisen työvoimakoulutusviikon syyskuussa 2023. Ensimmäistä kertaa järjestetty kokonaisuus toi esiin työvoimakoulutustarjontaa ja jakoi tietoa koulutuksen joustavasta väylästä työllistymiseen. Viikko sisälsi 70 paikan päällä tai verkossa pidettyä tapahtumaa. Sille luotu tapahtumakartta on kerännyt yli 102 000 katselukertaa.

Henkilöstötapahtuma

  • Happy Days – Scandic Hotels Suomi

    UNIQ Entertainment Agency oy, Helsinki

    Scandic Hotels Suomi kokosi yli 1300-päisen henkilöstönsä kesäjuhliin hotelli Kalastajatorpalle. Tapahtuman Happy Days -teema ammensi 1960-70-luvuista, ja ilmapiiri oli iloinen ja välitön. Nimekkäät live-bändit ja artistit nostivat tunnelmaa aikakauden hiteillä. Tapahtuma saavutti palautteiden mukaan tavoitteensa: vahvisti yhteishenkeä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.

  • Solita Wonderland

    Lataamo Group, Tampere

    Solitan pikkujoulut keräsivät tuhannen hengen joukon Tampereen Tavara-asemalle. Tavoitteena oli sykähdyttää ihmisiä, jotka ovat nähneet ja kokeneet paljon. Juhliin rakennettiin Ihmemaa, jossa jokaiselle Solitan neljälle arvolle oli pyhitetty oma tilansa. Kullekin tilalle oli luotu oma tunnelmansa ja värimaailmansa. Palautekyselyn tulos oli paras koskaan yrityksen vastaavista tapahtumista.

  • St1 EV Race Retail Edition

    Tapahtumantekijät PN oy, Hyvinkää

    St1 Retail järjesti vuosittaiset syyspäivät 36 työntekijälle sähköautoilun merkeissä. Yrityksellä oli edessään sähköautojen latauspisteiden lanseeraus, ja siksi henkilöstölle haluttiiin omakohtainen kokemus asiasta. Tapahtuman avauspäivänä ohjelmassa oli kuusi rastia sisältänyt autosuunnistus. Suunnistus päättyi Hotel Sveitsiin, jossa tapahtuma jatkui iltaohjelmalla ja seuraavana päivänä kokouksella. Osallistujien arvio tapahtumasta oli 4,89/5.

Hybriditapahtuma / virtuaalitapahtuma

  • Sanoma Pron Balanssi

    Pulp Agency oy, yleisö Suomessa

    Sanoma Pron virtuaalisissa Balanssi-tapahtumissa tärkeä kohderyhmä opettajat ovat saaneet inspiraatiota opettamiseen, oppimiseen ja omaan elämään. Tilaisuuksissa huippupuhujat ovat virittäytyneet koulun taajuudelle ja keränneet asiantuntijuudellaan jopa tuhansia opettajia kuulemaan ja keskustelemaan ajankohtaisista aiheista.

  • Basware Elevate

    Professio, yleisö globaali

    Baswaren globaali henkilöstötapahtuma oli kaksipäiväinen virtuaalitapahtuma, joka toteutettiin tv-tyyppisesti, interaktiivisena lähetyksenä studiolta Helsingistä. Tapahtuma oli henkilöstön vuotuinen päätapahtuma, jota seurasi livenä yli 1000 henkilöä ja muut tallenteena. Ohjelmassa oli johdon haastatteluja, teemapaneeleja, esityksiä ja ennalta kuvattuja osuuksia, musiikkiesityksiä ja yleisöä osallistavia elementtejä.

  • Talk Helsinki -keskustelufestivaali

    Lataamo Group, yleisö Suomessa

    Talk Helsinki oli yleisölle avoin yhteiskunnallinen keskustelufestivaali, joka järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2023 Helsingin Tokoinrannassa. Tavoitteena oli tuoda yhteen näkemykselliset ajattelutavat, innovaatiot sekä tutkittu tieto ilmastohaasteiden selättämiseksi. Talk Helsingissä vieraili päivän aikana lähes 5 000 henkeä, ja yli 160 000 ihmistä tavoitettiin IS TV:n ja HS Liven verkkolähetysten kautta.

Visuaalinen toteutus

  • Tie jouluun

    Lataamo Group, Helsinki

    Valoinstallaatio valaisi Citycenter-kauppakeskuksen pihalla sijaitsevan rakennuksen ja sen läheiset pinnat ennennäkemättömällä tavalla läpi joulukuun 2023. Teos toteutettiin projection mapping -tekniikalla, joka mahdollistaa tilan arkkitehtuurin hyödyntämisen osana installaatiota. Teoksen visuaalisuus vaihtui viikoittain. Tarina kuljetti ohikulkijat jouluun pipareiden teosta aina Joulupukin saapumiseen.

  • Flora

    Kirkkopalvelut ja Sun Effects, Tampere

    Flora on audiovisuaalinen teos, jota esitettiin Tampereella Kalevan kirkossa viikon ajan marraskuussa 2023. Ainutlaatuinen teos muutti kirkon salin toiveikkaaksi spektaakkeliksi. Kahdeksanminuuttinen teos yhdisti videoprojisointia, musiikkia ja valoa ja loi kiehtovan matkan epätoivon, kasvun ja optimismin pyörteisiin. Valoteoksella haluttiin tuoda toivoa ja valoa aikaan, jolloin elämä voi olla monin tavoin synkkää ja raskasta.

  • Nordic Business Forum

    Visual45/CT Group, Helsinki

    Kantavana ajatuksena on ollut luoda rock-konsertin estetiikan ja business-yleisön kohtaaminen. Sen vuoksi video- ja valosisältö oli osana koko tapahtuman ohjelmaa niin alkushow’ssa kuin puhujien esityksissä. Tuloksena oli harvemmin Suomen business-tapahtumissa nähtyä areenakonserteista tuttua spektaakkelimaisuutta. Visual45 vastasi visuaalisuuden kokonaisuuden suunnittelusta sekä ohjauksesta yhteistyössä teknisesta toteutuksesta vastanneen Creative Technologyn kanssa.

Hyväntekeväisyys / yhteiskunnallinen tapahtuma

  • 33rd Alzheimer Europe Conference

    Helsingin Messukeskus, Helsinki

    Messukeskuksessa järjestetty Alzheimer Europe -konferenssin tavoitteena oli lisätä muistisairauksia koskevaa tutkimusta ja tuoda esiin hyviä käytäntöjä muistisairaiden elämän parantamiseksi. Kongressiin osallistui paikan päällä 997 vierasta Suomesta ja ulkomailta – päättäjiä, tutkijoita ja järjestötoimijoita. Osallistujista viisi prosenttia oli muistisairaita, ja heidän tarpeensa olivat toteutuksen keskiössä. Teema sai laajaa näkyvyyttä suomalaismediassa.

  • Marssi seitsemään ihmeeseen

    Puolustusvoimat, seitsemän kaupungin kiertue

    Marssi seitsemään ihmeeseen oli sotilasmusiikkialan taidonnäyte, jossa tattoo-perinne, eli soittaminen ja kuviossa marssiminen, nostettiin uudelle tasolle yhdistämällä käsikirjoitus, sävellys ja sanoitukset. Tuloksena oli yli 300 soittajan voimin edennyt musiikkiteatteria, marssia ja videopeliä yhdistelevä esitys. Tavoitteena oli tukea työnantajakuvaa, edistää maanpuolustustahtoa ja tehdä tunnetuksi asevelvollisuutta ja Puolustusvoimien toimintaa.

  • Pitkä peli Ukrainalle 

    Tapaus, useita kaupunkeja

    Pitkä peli Ukrainalle on vuosina 2022-2023 järjestetty hyväntekeväisyystapahtumien sarja, johon Tapaus on kutsunut kumppaneita, asiakkaita ja muita tapahtuma-alan toimijoita mukaan. Nämä toimijat ovat tarjonneet tiloja, tuotteitaan tai osaamistaan pro bono sekä lahjoittaneet rahaa. Tähän mennessä on järjestetty katulätkä-, jalkapallo- ja padelturnauksia sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa. Tapahtumat ovat tuottaneet tähän mennessä 100 600 euroa ukrainalaisten hyväksi.

Tapahtumapaikka

  • Aino Areena

    Järvenpää

    Aino Areena on kahden ensimmäisen toimintavuotensa aikana vakiinnuttanut paikkansa pääkaupunkiseutua palvelevien, vetovoimaisimpien tapahtumapaikkojen joukossa. Se on alueellaan ainutlaatuinen toimija: 3 000 vieraan tapahtumapaikka ja perheyritys. Areenan permannon yllä kattoa komistavat valaistut puukaaret, jotka henkivät areenan historiaa ratsastuskeskuksena.

  • Olympiastadion

    Helsinki

    Uudistettu Olympiastadion tarjoaa ainutlaatuiset puitteet kaikenkokoisiin elämyksiin. Suurtapahtumien ohella Olympiastadion toimii päivittäin monien pienempien tilaisuuksien ja kokousten kohtaamispaikkana ja lukuisten kävijöiden liikuttajana. Stadionilla on 13 erilaista modernia, valoisaa kokoustilaa, ja myös ulko- ja muita tiloja voidaan valjastaa tapahtumakäyttöön.

  • Paviljonki

    Jyväskylä

    Vuonna 1999 perustettu messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki tuottaa vuosittain noin tuhat tapahtumaa, joissa vierailee yli 400 000 asiakasta. Tilat koostuvat tapahtumahalleista, joista suurin voidaan jakaa kolmeen pienempään auditorioon, sekä pienemmistä kokoustiloista. Myös ravintolatilat, aula- ja ulkotilat ovat tapahtumakäytössä. Tilojen vuokraamisen lisäksi Paviljonki tuottaa tapahtumapalveluja.

  • Pikku-Finlandia 

    Helsinki

    Pikku-Finlandia on nopealla aikataululla innovoitu tapahtumakeskus Töölönlahden rannalla, Finlandia-talon remontin väistötila. Sille ainutlaatuista tunnelmaa luovat klassinen suomalainen design, avara valoisuus sekä luonnonmukaiset materiaalit. Tilat mahdollistavat jopa 1 000 henkilön tapahtumat. Rakennus on siirrettävissä myöhempää käyttötarkoitusta varten joko osissa tai kokonaisuutena.

  • Scandic Helsinki Hub

    Helsinki

    Scandic Helsinki Hub avattiin syyskuussa 2022 vanhan kirkkopuiston laidalle. Hotellissa on kaksi tapahtumakerrosta, joissa on kahdeksan luovaa tilaa kohtaamisiin: ainutlaatuiset Hub-tilat sekä monimuotoiset Meet-tilat. Perinteisten kokoustilojen lisäksi tarjolla on rentoja tapaamis- ja coworking-tiloja. Hotellin muut tilat ja palvelut tukevat tapahtumien järjestämistä.

  • Verkatehdas

    Hämeenlinna

    Verkatehdas on tapahtuma-, kulttuuri- ja kongressikeskus Hämeenlinnan Keinusaaressa. Vanhan tehtaan puitteet tarjoavat ainutlaatuisen miljöön kokouksille ja yritystapahtumille, konserteille, messuille, konferensseille sekä gaaloille ja juhlille. Verkatehtaan sydän on 703-paikkainen musiikki- ja konserttisali, ja saman katon alta löytyvät myös kokouskeskus, elokuvakeskus ja suosittu ravintola. 

Juhla >

Jaa tämä artikkeli

TILAA LEHTI

Evento
Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

Tilaa Evento
Aromi
Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

Tilaa Aromi
Shaker
Ideoita ja tarinoita tiskin takaa anniskelualan ammattilaisille.

Tilaa Shaker