Juttu on osa Aromin Tiskillä-sarjaa, jossa julkisuuden henkilöt kertovat kokemuksiaan ja näkemyksiään ravintoloista ja asiakaspalvelusta. Vuorossa on pianisti-säveltäjä Lenni-Kalle Taipale.
Lenni-Kalle Taipale, minne palaat aina asiakkaaksi?
Helsingissä palaan aina lounaalle Manhattan Steak Houseen Esplanadille. Olen käynyt siellä ainakin 250 kertaa ja tunnen omistajat. Meitä käy siellä tuttu kuntosaliporukka, ja käyntiin liittyy sellainen sosiaalinen show: lihaa ja perunaa, katsotaan vähän mitä syödään.
Turusta on pakko nostaa Kaskis, jossa olin jossain kohtaa käynein asiakas. Kokki Erik Mansikka on tatuoinut ruoka-ainerajoitteeni jalkaansa. Se on mielestäni aika hieno kunnianosoitus.
Minkälaista asiakaspalvelua arvostat?
Välitöntä ja mukautumiskykyistä. Asiakaspalvelua, jossa ihmiset kohdataan sellaisina kuin he ovat. Vaikka olisimme tosi hienossa mestassa, minulle ei tarvitse pokkuroida.
Onko ravintola joskus pettänyt?
Se tavallaan kuuluu asiaan, muutenhan tämä olisi pelkkää tekoälyä. Soitannossa minäkin mokaan, se kuuluu ihmisyyteen. Yhden ravintolapettymyksen voin tosin mainita ihan nimeltä: kolmen Michelin-tähden Sketch Lontoossa. Nimensä veroinen alusta loppuun.
Mitä ravintolaa aiot vielä kokeilla?
Inaria. Maksoin sinne jopa menun, mutta en ehtinyt käymään. Palacessa olisi tarkoitus käydä pitkästä aikaa. Ja Kaskikseen haluaisin taas päästä.
Mitä ravintolaa kaipaat?
Chez Dominique opetti minut fine diningiin, se oli siisteintä ikinä.