Lonkerot

Ananaslonkeron seuraaja paljastettiin – Avec maistoi uutuutta: ”Maultaan isompi hitti kuin ananas”

Ananaslonkero (vas.) sai seurakseen uuden Gin & Lemonade -lonkeron. Avec vertaili juomia. KUVA Outi Tuomivaara

Hartwall julkisti tiistaina lonkerouutuuden, jolle yritys toivoo ananaslonkeron kaltaista suosiota. 5,5-prosenttinen Gin & Lemonade yhdistää limen, sitruunan ja yuzu-hedelmän maut.

Maistoimme Lemonade-lonkeroa ja vertasimme uutuutta ananaslonkeroon.

Gin & Lemonade -lonkero

Maultaan kirpeämpi, raikkaampi ja hienostuneempi. Sopii erityisesti sitruunasta tai vaikka Limoncellosta pitäville ja amerikkalaistyylisen lemonaden ystäville. Maultaan isompi hitti kuin ananas. Kannattaa nauttia runsaiden jäiden kanssa. Sopii tuopin lisäksi erityisesti viinilasista nautittavaksi.

Ananaslonkero

Makeampi, ananasmehuinen maku. Makeutensa vuoksi melko kaukana alkuperäisestä greippilonkerosta. Alkoholi erottuu selkeämmin kuin lemonadelonkerosta. Eksoottisten hedelmien ja ananaksen ystävälle.

Baaritiskillä myyntiä voi vauhdittaa kolmen maun hanalla, joka kiinnittää asiakkaan huomion ja säästää tilaa leveyssuunnassa. KUVA Outi Tuomivaara

Gin & Lemonade -lonkero tulee ravintola- ja kuluttajamyyntiin maaliskuussa, viikolla 11. Uutuuslonkeron maku yhdistää kolmea sitrushedelmää.

”Testailimme erilaisia sitruksisten makujen yhdistelmiä, kunnes löysimme juuri oikean sitruunan, limen ja yuzun makujen liiton, jossa on sopivasti kirpeyttä, mutta ilman voimakasta karvasta makua. Yhdistelmä toimi erittäin hyvin aidon ginin kanssa. Kuluttajatestimme vahvistivat, että ananaslonkeron haastaja on löytynyt”, Hartwallin lonkeroiden kategoriamarkkinointijohtaja Heidi Rantala sanoo.

Väriltään lonkerot ovat lähellä toisiaan: vasemmalla täyteläisemmän keltainen ananas ja oikealla hieman vaaleampi Lemonade. KUVA Outi Tuomivaara

”Uskallamme odottaa, että myös lemonade-lonkero saa hyvän vastaanoton ja sitä löytyy suomalaisten laseista erityisesti tulevana kesänä. Ananaslonkero on saanut sen verran vankkumattoman fanijoukon, että myös sitä on varmasti tarjoilla kaupoissa ja ravintoloissa uutuuslonkeron ja klassikkomaku greipin rinnalla.”

Ananaslonkeron menekkiä viime kesänä saattoi osaltaan edistää Piña Colada -drinkeistä laulanut Käärijä, joka sai euroviisuhuumassa ananaksen maistumaan suomalaisten suussa.

Ravintolassa lonkeroa voi myydä myös kannussa. KUVA Outi Tuomivaara

LUE MYÖS: Baarimestari-sarjan PRO-voittaja Sampsa Tukia omisti palkinnon cocktailbaarinsa tiimille: ”Yksin näitä hommia ei tehdä”


  • Tilaa Lehti

    Shaker
    Ideoita ja tarinoita tiskin takaa anniskelualan ammattilaisille.

    Tilaa Shaker