Hartwall julkisti tiistaina lonkerouutuuden, jolle yritys toivoo ananaslonkeron kaltaista suosiota. 5,5-prosenttinen Gin & Lemonade yhdistää limen, sitruunan ja yuzu-hedelmän maut.
Maistoimme Lemonade-lonkeroa ja vertasimme uutuutta ananaslonkeroon.
Gin & Lemonade -lonkero
Maultaan kirpeämpi, raikkaampi ja hienostuneempi. Sopii erityisesti sitruunasta tai vaikka Limoncellosta pitäville ja amerikkalaistyylisen lemonaden ystäville. Maultaan isompi hitti kuin ananas. Kannattaa nauttia runsaiden jäiden kanssa. Sopii tuopin lisäksi erityisesti viinilasista nautittavaksi.
Ananaslonkero
Makeampi, ananasmehuinen maku. Makeutensa vuoksi melko kaukana alkuperäisestä greippilonkerosta. Alkoholi erottuu selkeämmin kuin lemonadelonkerosta. Eksoottisten hedelmien ja ananaksen ystävälle.
Gin & Lemonade -lonkero tulee ravintola- ja kuluttajamyyntiin maaliskuussa, viikolla 11. Uutuuslonkeron maku yhdistää kolmea sitrushedelmää.
”Testailimme erilaisia sitruksisten makujen yhdistelmiä, kunnes löysimme juuri oikean sitruunan, limen ja yuzun makujen liiton, jossa on sopivasti kirpeyttä, mutta ilman voimakasta karvasta makua. Yhdistelmä toimi erittäin hyvin aidon ginin kanssa. Kuluttajatestimme vahvistivat, että ananaslonkeron haastaja on löytynyt”, Hartwallin lonkeroiden kategoriamarkkinointijohtaja Heidi Rantala sanoo.
”Uskallamme odottaa, että myös lemonade-lonkero saa hyvän vastaanoton ja sitä löytyy suomalaisten laseista erityisesti tulevana kesänä. Ananaslonkero on saanut sen verran vankkumattoman fanijoukon, että myös sitä on varmasti tarjoilla kaupoissa ja ravintoloissa uutuuslonkeron ja klassikkomaku greipin rinnalla.”
Ananaslonkeron menekkiä viime kesänä saattoi osaltaan edistää Piña Colada -drinkeistä laulanut Käärijä, joka sai euroviisuhuumassa ananaksen maistumaan suomalaisten suussa.