150-vuotias Paulig-konserni järjestää juhlavuotensa kunniaksi tapahtuman Helsingin Senaatintorilla.
Pauligin Torijuhla järjestetään lauantaina 6. kesäkuuta kello 12–18. Tapahtumaan on vapaa pääsy.
Senaatintorilla esiintyvät Karri Koira kello 14.30 ja Etta kello 16.30. Lapsille on Skidit-disko kello 12.30 ja lisäksi kisailuja ja muuta tekemistä.
Alueelta saa kahvia ilmaiseksi koko päivän. Ruokarekoista myydään annoksia kolmen euron hintaan.
Tapahtuman erikoisuus on Eero Vottosen suunnittelema kolmen ruokalajin lounas, jota tarjoillaan yhdeksän euron hintaan. Vottonen työskentelee keittiömestarina Suomen ainoassa kahden Michelin-tähden ravintolassa Palacessa, jossa ateria keventää kukkaroa helposti useammalla satasella.
Torijuhlassa Vottosen menua myydään pikkurahalla, mutta pöytään voi olla tunkua. Ruoat tarjoillaan kuudessa kattauksessa tunnin välein kello 12–17. Jokaisessa kattauksessa on 68 paikkaa, joista vähintään puolet on varattu walk in -asiakkaille.
Kattauksiin myytiin paikkoja myös ennakkoon, mutta varauskalenteri täyttyi puolessatoista päivässä.
”Suosio yllätti meidät erittäin positiivisesti ja kertoo vahvasta kiinnostuksesta konseptia kohtaan”, Pauligilta kommentoidaan Avecmedialle.
Eero Vottosen suunnittelema menu
Kesä lautasella: Grillattua parsaa, naattiporkkanaa, salaatinsydäntä ja retiisiä, sambalöljyä sekä friteerattuja cassavakeksejä ja rapukeksejä. Tarjoillaan mangochutneydipin sekä maapähkinädipin kera.
Grillin kutsu: Paahdettua naanleipää, nacho-juustodippiä, grillattua naudan marmorifileetä ja sieniä tummalla soija-valkosipukastikkeella. Raikasta kevätkaalisalaattia ja yrttejä.
Limeä ja laineita: Höyrytetty bao bun -sämpylä kotimaisesta siiasta ja kirjolohesta valmistetulla cevichellä. Lime-jalapenomajoneesia, etikkakurkkua, piparjuurta ja mätiä.
Lue myös: Sirkka Gustafsson, 90, kertoo Palacen hulluista vuosista – nuorille kokeille hänellä on selkeä neuvo












