Startup-tapahtuma Slush täyttää Helsingin Messukeskuksen jälleen kansainvälisilla ja kotimaisilla yritysmaailman vierailla. Tapahtuma on kasvanut vuosi vuodelta suuremmaksi, ja tänäkään vuonna show-elementeissä ei pihdattu.
Slush tunnetaan lavatekniikastaan ja hulppeasta valoshow’staan ulkomailla asti. Ulkomaisten vieraiden kesken kiertää jopa huhu, että jos Suomessa haluaisi järjestää Slushin aikaan juhlat, valoja ei kerta kaikkiaan olisi tarjolla, kertoo brittiläisen Sifted-median toimittaja Eleanor Warnock.
Slushin toimitusjohtaja Eerika Savolainen kertoo Avecille, että Slush on todella valtava tekninen tuotanto.
”Kyllä täällä on Suomen ellei Pohjois-Euroopan materiaali käytössä. Meidän tuotantoyhtiö hankkii eri alihankkijoilta välineet, joita heillä ei itsellään välttämättä ole.”
Slushin toteutuksesta vastaa Sun Effects. Head of design Tomi Flyckt kertoo, että Slush kokoaa koko tapahtumakentän yhteen, ja kalusto on nyt kiinnitettynä eri alihankkijoilta pitkälti yhteen paikkaan.
”Päälavalla on kumppani Saksasta, ja kotimaisilta toimijoilta kalustoa on todella paljon. Suomalainen hiekkalaatikko on niin pieni, että täytyy olla hyviä kavereita, ja onneksi ollaankin.”
Lasereiden taitava käyttö luo visuaalisesti näyttävän ilmeen. Laserit tulevat ruotsalaiselta Lazer Imagelta. Avausshow’n tarina oli tänä vuonna Sofia Ruijan ilmatanssi, jonka dramaturgian Tomi Flyckt ideoi Slushin AD:n Karoliina Pärnäsen kanssa.
Katso videolta ilmatanssi ja kuvista, miltä Slush 2023 näyttää.
Näytä tämä julkaisu Instagramissa
Jos Instagram-video ei aukea oikein, voit katsoa sen täältä.
LUE MYÖS: Näin syntyy Slush – markkinointipäällikkö Liisi Korvenranta kertoo
LUE MYÖS: Miksi menestyt? Slushin toimitusjohtajat kertovat tärkeimmän ymmärryksensä Slush-vuosilta
LUE MYÖS: Kun kattoon täytyy ripustaa valoja, muuta tekniikkaa tai vaikka auto, soitetaan Juki Tuomiselle