Hinnoittelu

Kympin viikot palaavat 12 euron annoksilla, syynä ravintoloiden kohonneet kustannukset

Uudistettu Syö!-ravintolakampanja käynnistyy 19. elokuuta viidessä kaupungissa. Kympin viikot jäävät historiaan, sillä uusi kampanjahinta on 12 euroa.

Syö!-viikkoja järjestävän City-median mukaan hinnan korotusta on toivottu ravintoloiden suunnalta inflaation ja vallitsevan maailmantilanteen vuoksi.

“Vaikka kahden euron korotus saattaa tuntua joistain isolta summalta, kannattaa muistaa, että tämä raha menee suoraan ravintoloille kattamaan muun muassa kohonneita raaka-ainekustannuksia. Cityllä me emme hyödy hinnan nostamisesta rahallisesti lainkaan”, Syö!-viikkojen kampanjapäällikkö Late Fenander kertoo. 

“Saamiemme viestien ja tekemiemme kyselyjen perusteella uskallan väittää Syö!-fanien ymmärtävän, että koska kampanjan tarkoituksena ei ole pienentää annoksia tai tarjota huonompaa laatua, hinnan nostolta ei ole voitu välttyä.”

Ensimmäisillä Syö!-viikoilla 25 vuotta sitten mukana oli 36 ravintolaa, ja tarjouksia luettiin painetusta lehdestä. Vuosikymmenten aikana osallistujamäärä on moninkertaistunut ja kampanja levinnyt Helsingin ulkopuolelle.

Hintojen lisäksi Syö!-viikoilla on uudistettu kampanjan ulkoasua ja nettisivuja. Syö!-ravintoloiden ja -annosten selaaminen sekä rajaaminen esimerkiksi ruoka-aineiden tai ruokalajin mukaan on tehty aiempaa helpommaksi. 

Syö!-viikot järjestetään Helsingissä, Espoossa, Tampereella, Turussa ja Vantaalla 19.8.–1.9.2022. Syö!-tarjoukset julkaistaan maanantaina 15. elokuuta klo 14 osoitteessa www.syöviikot.fi

LUE MYÖS: Apua, kahvin hinta nousee – miten sitoutan kahvila-asiakkaani?

LUE MYÖS: Mikä kahvissa maksaa? Lyhyt selitys hintojen nousulle

LUE MYÖS: Dynaaminen hinnoittelu tasaa kysynnän vaihtelua ja kasvattaa liikevaihtoa – ”Pizzapäivä on edullisempi alkuviikosta”


  • Tilaa Lehti

    Aromi
    Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

    Tilaa Aromi