Juttu on osa Aromin Tiskillä-sarjaa, jossa julkisuuden henkilöt kertovat kokemuksiaan ja näkemyksiään ravintoloista ja asiakaspalvelusta. Vuorossa on näyttelijä Seela Sella.
Seela Sella, mihin palaat aina asiakkaaksi?
Munkkiniemen Torpanrantaan Helsingissä. Siellä on merimaisema ja tärkeää on myös se, että koira on tervetullut mukaan. Käyn Torpanrannassa aina rescue-koirani Nasun kanssa. Kun menen Tampereelle töihin, piipahdan usein Tempon talon kahvilassa. Mökkireissun varrella Toijalassa on puolestaan ihana pieni kahvila sekä vaatemyymälä, joissa pysähdyn joka kerta. Hieno kokemus on ollut myös hotelli Tammerin ravintola, jossa aivan hämmästyin, kun oli niin upea palvelu.
Millainen asiakaspalvelu sinuun tepsii?
Ensin pitää sanoa päivää ja katsoa silmiin, keskittyä juuri minuun hetkeksi, jotta syntyy seurusteluhetki. Huumoria on hyvä ymmärtää, ja jos ei ole jonoa, on ihanaa jutella pieni hetki yhdessä. Jos asiakaspalvelija osaa lukea asiakasta eikä esimerkiksi tuputa, niin homma toimii. Hetki on silloin hyvä, kun saa kivaa suuhunsa ja toiselta ihmiseltä hymyn. Täyttyy siis henkisesti ja fyysisesti.
Oletko joskus pettynyt ravintolassa?
Ihan kamalan monta kertaa on ollut niin, että ruoka ei ole vastannut sitä, mitä odotin. Mutta se pettymys on mennyt nopeasti ohi. Minulle sosiaalinen tilanne on tärkeämpi kuin ruoka.
Mitä kokeilet seuraavaksi?
Vien ylioppilaaksi valmistuvan lapsenlapseni Jonatanin Palaceen joulukuussa. Se on minun ylioppilaslahjani hänelle. Me olemme käyneet useissa ravintoloissa, ja Jonttu valitsee aina paikan. Hän tietää paljon ruuista. Minusta on tärkeää, että nuorimies oppii hienon ravintolan tavat, niin ei tarvitse jännittää haarukoiden järjestystä. Nautin kovasti ravintolahetkistä hänen kanssaan, ja nyt jännäämme, onko Palace tähtiensä arvoinen. Savoy ja Nokka lunastivat odotukset.
LUE MYÖS: Miki Liukkonen syö ravintolassa aina samaa ruokaa: ”Minulle on ihan sama mitä syön tai juon
LUE MYÖS: Ismo Leikola ei kaipaa tippikulttuuria Suomen ravintoloihin: ”Älkää nyt helvetissä”
LUE MYÖS: ”Vegaanina tulee usein se fiilis, että on vaivaksi” – Vesta puhuu ravintoloista ja asiakaspalvelusta