Asiakaspalvelu

Vappu Pimiä: Olisipa useampi ravintola auki sunnuntaisin

Juttu on osa Aromin Tiskillä-sarjaa, jossa julkisuuden henkilöt kertovat kokemuksiaan ja näkemyksiään ravintoloista ja asiakaspalvelusta. Vuorossa on viihteen monitoiminainen ja keittokirjailija Vappu Pimiä.

Mihin palaat aina asiakkaksi?

Ekana tulee mieleen BasBas Helsingissä. Heidän vahvuutensa on ruuan tasalaatuisuus, joka ei ole tänä päivänä ravintolalle helppo rasti, jos henksu vaihtuu tiuhaan. Mietin juuri eilen, että millä todennäköisyydellä ravintola menestyy samalla konseptilla vaihtamatta nimeä ja perusajatusta? Se on tänä päivänä aika harvinaista, mutta BasBas on siinä onnistunut. Tykkään myös heidän bistromeiningistään.

Millainen asiakaspalvelu säväyttää?

Asiakaspalvelun tärkein juttu on se, että osataan lukea tilannetta. Ollaan läsnä mutta ei hengitetä niskaan vaan jätetään asiakkaalle sopivasti tilaa nauttia ateriasta. Käydään sopivin välein kysymässä, onko kaikki hyvin ja maistuuko? On hyvä, että tarjoilija osaa kertoa annoksesta ja viinistä, mutta sopivasti. En itse kaipaa liian pitkiä monologeja.

Oletko joskus pettynyt ravintolassa?

Olen kyllä pettynyt, ja jos joku asia menee vihkoon, mielelläni sanon sen heti mutta ystävällisesti. Jos minulla olisi oma ravintola, haluaisin kuulla heti, jos jokin asia on pielessä. Olin hiljattain syömässä ulkona, ja yksi annos oli niin myrkkysuolainen, että sitä ei voinut syödä. Pyysin kertomaan terveiset keittiölle, ja heti tuli pahoittelut ja kysymys, haluanko jotain tilalle. Se osoitti hyvää pelisilmää.

Mihin suuntaat seuraavaksi?

Käytiin mieheni kanssa Pastiksessa, joka avautui rempan jälkeen, ja saimme sieltä mukaan leipää. Tytöt olivat siitä kotona ihan pähkinöinä ja kysyivät, milloin mennään sinne yhdessä. Sinne siis seuraavaksi niin että tytötkin pääsevät mukaan. Ja onhan näitä muitakin ravintoloita. Ongelma vaan on se, että arkisin ei ehdi ja viikonloput olemme mökillä. Olisipa useampi ravintola auki sunnuntaisin, niin ehtisi paremmin nautiskelemaan!

LUE MYÖS: Anssi Kela kiusaantuu, jos ravintolassa kysytään maistuuko ruoka – “Kuka siihen vastaa rehellisesti, että ei maistu?”

LUE MYÖS: Ismo Leikola ei kaipaa tippikulttuuria Suomen ravintoloihin: “Älkää nyt helvetissä”

LUE MYÖS: Seksikäs-Suklaa on vaativa ravintola-asiakas: “Tunnistan tuoksusta, jos liha on laitettu öljyyn suoraan pakkasesta”


  • Tilaa Lehti

    Aromi
    Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

    Tilaa Aromi