-
World of Mouth
Kenneth Nars, Saku Tuominen
World of Mouth on kansainvälinen, Suomessa perustettu ravintolaopas, joka auttaa löytämään hyviä ravintoloita maailman joka kolkasta. Maailman parhaat ravintolaasiantuntijat suosittelevat paikkoja street foodista fine diningiin ja pizzerioista viinibaareihin. Mukana on yli 500 eksperttiä ja yli 13 000 suositusta yli 2 000 kohteeseen kaikkialla maailmassa. Palvelua käyttää jo lähes 90 000 hyvän ruoan ystävää.
”World of Mouth on moderni tapa jakaa suosituksia. Tavoitteemme on olla maailman paras ravintolaopas. Palveluun on tulossa AI-avusteinen concierge, joka auttaa löytämään juuri oikean paikan, riippumatta siitä missä ja mitä etsit. Ominaisuus toimii jo Helsingissä. ”MyTrips” toiminnon avulla voi jatkossa helposti suunnitella tulevien matkojen ravintolakokemukset.”
-
Ainia kiertotalouspalvelu, E. Ahlström
Petri Nupponen ja Teija Sääksmäki
Kuluneet posliiniastiat ennallistetaan AINIA®-kiertotalouspalvelussa uudenveroisiksi ja palautetaan käyttöön. Asiakkaiden käyttöikänsä päähän tulleet posliiniastiat kerätään kierrätysjakeena. Ehjät ja järjestelmään sopivat astiat ennallistetaan ja palautetaan käyttöön uudenveroisina, ympäristöystävällisinä
AINIA®-tuotteina. Idea on lähtöisin Astiakorjaamon yrittäjiltä Pekka Paikkarilta ja Kati Tuominen-Niittylältä.”Ainian tavoite on olla ’uusi normaali’ astioiden hankinnassa. Innovaatiolle on selkeä tarve, sillä se ratkaisee monta arjen haastetta ja vastaa samalla ympäristöhaasteisiin. Asiakas pääsee vastuullisesti eroon käyttöikänsä päässä olevista posliiniastioista ja voi pienentää konkreettisesti astiahankintojensa hiilijalanjälkeä.”
-
Scandicin Energiatiimit
Carolina Mansikkala, Scandic Hotels
Scandic perusti syksyllä 2022 jokaisessa hotellissaan Energiatiimin. Energiatiimit koostuvat
tiimiläisistä, jotka haluavat oman työnsä ohella suunnitella ja miettiä energiatekoja. Toiminnan
kolme fokusta ovat Bring Your Energy, Bring Your Magic ja Scandic in Society. Ensimmäinen kohdentuu henkilöstön hyvinvointiin, toinen koskee hotellivieraille toteutettavia tempauksia ja kolmas yhteiskuntavastuuta.”Osana hyvinvoinnin kehittämistä selvitimme toimintamallejamme. Joissakin hotelleissamme oli ollut jo pitkään energiatiimien kaltaista toimintaa, ja niiden vaikutus näkyi sekä henkilöstön tyytyväisyydessä että vieraiden kokemuksessa. Energiatiimien perustamisen myötä olemme nähneet selvän nousun mittarissamme ’sitoutuminen yritykseen’.”