Noho Partners ottaa pyöritettäväkseen Helsingin Messukeskuksen ravintola- ja catering-palvelut heinäkuun alusta lähtien.
Messukeskuksessa vierailee vuosittain noin miljoona kävijää. Kompleksissa on yhteensä 21 ravintolaa ja kahvilaa, joiden kokonaismyynti on noin 15 miljoonaa euroa vuodessa. Hallitiloissa voidaan järjestää catering samanaikaisesti kymmenelletuhannelle juhlavieraalle.
Noho Partners perusti syksyllä tapahtumiin ja elämyksiin keskittyvän liiketoimintayksikön Noho Eventsin, joka tavoittelee johtavaa asemaa Pohjoismaissa.
”Helsingin Messukeskus on suomalaisten tapahtumien, kongressien ja messujen instituutio. On kunnia-asia päästä mukaan kehittämään sen ravintolatoimintoja yhdessä Messukeskuksen kanssa. Otamme haasteen vastaan nöyrin, mutta innostunein mielin ja laitamme peliin koko osaamisemme suurista yleisötapahtumista ja ravintolabrändeistä. Messukeskuksen ravintolatoiminnat ovat kokoluokassaan ainutlaatuiset Suomessa ja niiden kehittäminen ja kasvattaminen osuu strategiamme ytimeen”, Noho Partners -konsernin toimitusjohtaja Aku Vikström sanoo.
Vuonna 1996 perustettuun Noho Partners -konserniin kuuluu noin 250 ravintolaa Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Yhtiö listautui pörssiin vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana.