Tapahtumatuotanto

Tapahtuma- ja agentuuriyritys United Stage laajentaa Suomeen, jossa ohjat ottaa Henrik Hagnäs

Henrik Hagnäs tunnetaan Day Out -festivaalin perustajana. KUVA United Stage Group

Musiikki- ja tapahtumayritys United Stage Group laajentaa toimintaansa Suomeen. Yrityksen Suomen-toiminnoista ryhtyy vastaamaan tapahtumatuottaja Henrik Hagnäs, jonka omistama HH Agency Oy muuttuu United Stagen Suomen-yhtiöksi.

United Stagen edustuksessa on tällä hetkellä yli 300 artistia. Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Tshekissä ja Slovakiassa toimiva yhtiö kertoo tuottavansa vuosittain runsaat 5 000 konserttia.

”Toimintamme vakiinnuttaminen Suomeen tarjoaa pohjoiseurooppalaisille artisteillemme hienon mahdollisuuden päästä esiintymään entistäkin laajemmin heidän kotimarkkinoidensa ulkopuolelle. Henrik Hagnäs on tässä juuri oikea henkilö laajan kokemuksensa ansiosta niin kotimaisten kuin ulkomaisten artistien parissa”, United Stagen kehitysjohtaja Markus Wiking sanoo.

Suomessa United Stagen ensisijainen tavoite on kasvattaa nykyisen artistikattauksen keikkamahdollisuuksia Suomessa. Yrityksen kirjoilla on paljon muun muassa ruotsalaisia artisteja.

”Paljon keikkoja on tulossa, isommasta festarista pienempään klubitapahtumaan. Esimerkiksi Hardcore Superstar soittaa Kuopio Rockissa, ja Raumanmeren juhannukselle on tulossa keikkoja”, Henrik Hagnäs kertoo Avecille.

Henrik Hagnäs tunnetaan Big Day -festivaalin perustajana. Vaasassa järjestettävä elektroniseen tanssimusiikkiin keskittyvä festivaali keräsi viime vuonna 8000 kävijää. Hagnäs toi Big Day -konseptin Suomeen Ruotsista, jossa tuotemerkin alla järjestetään festivaaleja ja klubikeikkoja. Suomessa Big Day ei ainakaan toistaiseksi ole laajentumassa, suosion lisääntymisestä huolimatta.

”Lippuja on myyty tällä hetkellä peräti viisinkertainen määrä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Never say never, mutta tällä hetkellä emme ole laajentamassa. Tehdään mieluummin yksi festari hyvin ja rakkaudella.”

Ensimmäisen Big Dayn aikaan vuonna 2021 Hagnäs oli parikymppinen varusmies. Nuoresta iästään huolimatta hän on ehtinyt kerätä kokemusta tapahtuma-alalta isänsä, muusikko Robert Hagnäsin vanavedessä.

”Hänellä on noin neljänkymmenen vuoden kokemus. Itse olen ollut jo pienenä poikana roudaamassa backlineja ja myymässä merchiä”, Henrik Hagnäs kertoo.

United Stage Groupin omistaa kansainvälinen musiikkijätti Universal.

LUE MYÖS: Fullsteam Agencyn uusi pääpromoottori on Aino-Maria Paasivirta – Avec jututti

LUE MYÖS: Live Nationin suomalaisten artistien agentuurin vetäjäksi Annika Oksanen


  • Tilaa Lehti

    Evento
    Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

    Tilaa Evento