Ravintolapäällikkö 2024

  • Tiina Jokelainen

    Ravintolapäällikkö, Picnic Isokristiina, Lappeenranta

    Tiina Jokelainen johtaa esimerkillä. Hän nauttii, kun saa tehdä tuotteita, joiden takana on helppo seistä. Eniten Jokelaisen sydäntä lämmittänyt palaute tuli nuoren työntekijän äidiltä, joka kiitti hienosta kohtelusta ja hyvästä työkokemuksesta. Pysäyttävin kokemus on ollut ravintolan vakioasiakkaan, yksinäisen vanhuksen käynnistämä ketju, jonka myötä kauppakeskuksessa on nykyisin ystävätoimintaa.

    ”Olen saanut kiitosta siitä, kuinka johdan ja kohtelen tiimiäni. Meille halutaan töihin, koska sana on kiirinyt: meillä on kiva työskennellä. Vaikka vaadin paljon, voin esihenkilönäkin olla tiimilleni ystävä. Rajat ovat rakkautta. Yksin ei voi olla PRO, mutta tällaisessa työyhteisössä, jossa johdollakin on sydän paikallaan, se on helppoa.”

  • Henna Lompolo

    Ravintolapäällikkö/myyntineuvottelija, Ravintola NJK, Noho Partners, Helsinki

    Henna Lompolo vastaa työntekijöiden rekrytoinnista yhteistyössä henkilöstövuokrausyritysten kanssa ja kouluttaa heidät. Tulosvastuullisen ravintolapäällikön päätyö on kuitenkin asiakaspalvelu. Tärkeimmät asiat ravintola-alalla ovat asiakkaat ja työntekijät. Asiakkaat, koska ilman heitä ei olisi ketään, joille toteuttaa elämyksiä, ja työntekijät, koska ilman heitä ei olisi ketään, joka toteuttaisi asiakkaille heidän unohtumattomia hetkiään.

    ”Sopisin PRO-voittajaksi, koska olen ammatillisesti hyvä siinä mitä teen ja haluan koko ajan kehittää itseäni. Minulla on aito kiinnostus alaa, työntekijöiden hyvinvointia sekä asiakastyytyväisyyttä kohtaan. Parasta on pystyä toteuttamaan asiakkaalle kokemus, joka luo positiivisia muistoja, ja vaikka aina kaikki ei mene niin kuin pitäisi, pystyn korjaamaan asian.”

  • Petri Väänänen

    Ravintolanjohtaja, Ravintola Töölö, Kanresta, Helsinki

    Parasta Petri Väänäsen työssä on kiireisten päivien draamankaari ja sen tuoma kihelmöinti. On tärkeää hallita iso ravintolakokonaisuus ja rakentaa tilaisuudet henkilöstön, tapahtumatekijöiden ja ohjelmatoimijoiden kanssa niin, että kaikki palaset loksahtelevat paikoilleen. Hänestä on hienoa nähdä henkilökunnan tekemisen ilo ja ammattiylpeys, ja kaiken lopputulemana onnellinen asiakas.

    ”Voitto olisi kiitos siitä työstä, jota olen tiiminjäsenten, asiakkaiden ja muiden seurassa saanut tehdä. Ottaisin palkinnon vastaan ylpeänä siitä, kuinka olen kantanut vastuuta ihmisten oppimisesta ja kasvusta urapoluillaan. Samalla olen saanut paljon ystäviä ja luotettavia työtovereita. Onnistuneet elämykset asiakkaille ovat luoneet ilon, josta nautin joka päivä työssäni.”

Jaa tämä artikkeli

Kaikki finalistit

TILAA LEHTI

Evento
Kohtaamisia ja tukea kasvuun tapahtumien tekijöille ja toimistoille.

Tilaa Evento
Aromi
Inspiraatiota ja hyötyä ruuan ja juoman ammattilaisille.

Tilaa Aromi
Shaker
Ideoita ja tarinoita tiskin takaa anniskelualan ammattilaisille.

Tilaa Shaker